افزایش اجاره مسکن بین 7 تا 10 درصد منطقی است/اواخر شهریور بازار وارد دوران رونق می شود

رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: افزایش اجاره مسکن در شهرهای بزرگ حداکثر بین 7 تا 10 درصد منطقی است اما بیشتر از این ظرفیت وجود ندارد.

حسام عقبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز در خصوص روند فعلی معاملات مسکن در بازار گفت: براساس پیش بینی های انجام شده وضعیت معاملات مسکن در سال 96 نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته با روند بهتری همراه بوده است. در فروردین ماه سال جاری بازار مسکن تغییر خاصی را تجربه نکرد و در اردیبهشت ماه بازار تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بود و ثبات نسبی داشت.

وی در ا دامه بیان کرد: معاملات مسکن از ابتدای خرداد فعالیت خود را آغاز کرد و در خرید و فروش شاهد رشد معاملات بودیم، پیش بینی ما بدین صورت است که روند کنونی معاملات ادامه خواهد داشت و بازار مسکن تا شهریور ماه با رونق و پیشرفت همراه است.

به گفته عقبایی، در اواخر شهریور ماه بازار مسکن وارد دوران رونق می شود که در صورت ادامه سیر صعودی به طور قطع به رونق کاملی دست پیدا خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه املاک کشور در خصوص قیمت مسکن در بازار گفت: در دوران رونق بازار که در نیمه دوم سال رخ می دهد افزایش قیمت به حد خاصی خواهد رسید که بازار قابلیت این افزایش قیمت را خواهد داشت.

وی با اشاره به نرخ اجاره مسکن گفت: با توجه به آغاز نقل و انتقالات از ابتدای خرداد ماه در تابستان سال جاری نرخ اجاره با افزایش چندانی مواجه نبوده است.

عقبایی خاطرنشان کرد: قیمت مسکن از سال 92 افزایش پیدا نکرده اما نرخ اجاره با افزایش نسبی همراه بوده که این امر بیشتر تحت تاثیر نرخ سود بانکی بوده است، در این خصوص می توان گفت مالکین مسکن ارزش ملک خود را با سودی که بانک پرداخت می کنند مقایسه میکنند که این امر دلیلی برای تصمیم آنها جهت افزایش اجاره بها خواهد بود.

رئیس اتحادیه املاک کشور با اشاره به نقش دولت دوازدهم جهت بهبود وضعیت بازار مسکن گفت: پیشنهاد ما به دولت کنونی این است که تصمیماتی را در راستای سود بانکی و تسهیلاتی که به خریداران مسکن ارائه داده می شود اتخاذ کنند تا این امر منجر به افزایش قدرت خرید مردم در این بازار شود.

وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که در دولت دوازدهم میزان عرضه افزایش یابد به طور قطع قیمت اجاره بها کنترل می شود، لازم به ذکر است که افزایش اجاره در شهرهای بزرگ حداکثر بین 7 تا 10 درصد منطقی است اما بیشتر از این ظرفیت وجود ندارد.

401

کد خبر: 785000

وب گردی

وب گردی