حشد شعبی: ظرف ۲ روز آینده آزادی کامل غرب موصل را اعلام می‌کنیم

معاون رئیس هیئت حشد شعبی عراق تاکید کرد، طی دو روز آتی شاهد پایان یافتن عملیات نظامی و آزادی کامل منطقه غرب موصل خواهیم بود. دبیرکل سازمان بدر عراق نیز از آزادی تمامی روستاها در غرب البعاج تا مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت العهد، ابو مهدی مهندس، معاون رئیس هیئت حشد شعبی عراق اظهار داشت: نیروهای حشد شعبی در راستای به کنترل درآوردن کامل مرزهای عراق-سوریه تلاش خواهند کرد و این نیروها منتظر دستورات حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح کشور برای یورش به تلعفر و آزادسازی کامل آن هستند.

مهندس گفت:‌ شهر البعاج که نیروهای حشد شعبی موفق به آزادسازی و پاکسازی کامل آن شدند، آخرین دژ گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود و آنچه باقی مانده تنها مناطقی کوچک هستند که ظرف دو روز آینده آزاد خواهند شد.

وی تاکید کرد: طی دو روز آتی شاهد پایان یافتن عملیات نظامی و آزادی کامل منطقه غرب موصل به جز شهر تلعفر خواهیم بود.

معاون رئیس هیات حشد شعبی با اشاره به اینکه کردهای سوریه کنترل بخشی از مرزها را بر عهده دارند، افزود: نیروهای حشد شعبی طی روزهای آتی برای آزادی کامل مرزهای مشترک عراق-سوریه تلاش خواهند کرد.

هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر نیز روز سه شنبه با اشاره به اینکه عملیات "محمد رسول الله" رو به پایان است، از آزادی کامل روستاهای واقع در غرب البعاج تا مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

العامری که سازمانش یکی از ارگان‌های حشد شعبی است، با اشاره به موفقیت نیروهای حشد شعبی در آزادسازی تمامی روستاهای غرب البعاج تا مرزهای بین‌المللی گفت: این نیروها ۱۲ هزار کیلومتر مربع از غرب نینوا را پاکسازی کردند.

دبیرکل سازمان بدر افزود: شهرهای الحضر و البعاج و دو منطقه القیروان و القحطانیه و ۱۲ مجتمع بزرگ مسکونی از جمله تل‌البنات، تل القصب، العدنانیه، کوجو،‌الصکار، الرساله، الحمدانیه و صدها روستای دیگر پاکسازی شدند.

وی ادامه داد: از ده‌ها هزار آواره استقبال شد.

حشد شعبی اخیرا در بیانیه‌ای از آزاد شدن ۱۹ روستا،‌ منطقه و مجتمع مسکونی در جنوب و جنوب غرب شهر البعاج در غرب عراق خبر داد.

در این بیانیه آمده است، گردان‌های حشد شعبی دو روستای بیسکی جنوبی و شمالی را آزاد کرده و ۲۰ داعشی را در شمال شرق البعاج از پای درآوردند.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 785095

وب گردی

وب گردی