کارگردان نمایش" به طرز غریبی": فشار روانی باعث شد چند بازیگر از گروه جدا شوند

کارگردان نمایش " به طرز غریبی"، می گوید: با گروهی از افرادی که داستان زندگیشان را برای بازیگر شدن تعریف کرده بودند کار را آغاز کردم منتهی به دلایلی که یکی از آنها فشار روانی زیادی است که بر بازیگران در هنگام تعریف زندگی خود روی صحنه وارد می شود چندنفر از گروه جدا شدند.

نمایش "به طرز غریبی" به نویسندگی شهاب مهربان و سپهر زمانی و به کارگردانی آوا فیاض از 29 خرداد ماه در پلاتو اجرای تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

فیاض درباره روند شکل گیری این نمایش به ایسکانیوز، گفت: از ده سال پیش که فعالیتم را در تئاتر و سینما آغاز کردم از نزدیک شاهد مرحله انتخاب بازیگر توسط کارگردان بودم، سوژه هایی که می آمدند و نوع برخورد عوامل پشت صحنه با علاقمندان به بازیگری برای من خیلی جذاب بود.

او افزود: از همان ابتدا بعضی از داستانهایی را که از این افراد و نوع ورودشان به حرفه بازیگری می شنیدم را می نوشتم، تا اینکه دو سال پیش بود با کسی آشنا شدم که بسیار داستانش برای بازیگر شدن شنیدنی بود، او در این راه تلاش بسیاری کرده بود و واقعا توانایی اش را دارد منتهی هنوز به جایگاهی که باید نرسیده است، همین داستان باعث شد تا ایده ای که در ذهن دارم را اجرایی کنم.

اى ادامه داد: مشورتهایی با افراد مختلف انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که مدیوم تئاتر برای تعریف داستان من تاثیرگذاری بیشتری دارد و من هم شاید یکی از هدف هایم همین تاثیرگذاری باشد در این کار.
فیاض درباره نحوه شروع تمرین های نمایش " به طرز غریبی"، گفت: با گروهی از افرادی که داستان زندگیشان را برای بازیگر شدن تعریف کرده بودند کار را آغاز کردم منتهی به دلایلی که یکی از آنها فشار روانی زیادی است که بر بازیگران در هنگام تعریف زندگی خود روی صحنه وارد می شود و محدودیت هایی که برای صحبت کردن از واقعیت های زندگیشان برای ورود به عالم بازیگری داشتند، چندنفر از گروه جدا شدند.

او افزود: در ادامه به گروهی متشکل از ٥ بازیگر رسیدیم که این بازیگران حدود 80 درصد از زندگی شخصی خود را در نمایش تعریف می کنند. ٢٠ درصد دیگر نمایش هم از داستانک هایی است که در این مدت جمع کردم که به نمایش اضافه شد.
کارگردان نمایش " به طرز غریبی" درباره اجرای این نمایش، گفت: اجرا به صورت دو بخش است. بخش مستندات که در واقع داستان زندگی بازیگرانی است که از مشکلات خود برای بازیگر شدن، می گویند و بخش دیگر، قسمت داستانی نمایش است که شهاب مهربان و سپهر زمانی به عنوان نویسندگان این اثر آن را به کار اضافه کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایش مستند-داستانی "به طرز غریبی" به نویسندگی شهاب مهربان و سپهر زمانی و به کارگردانی آوا فیاض از 29 خرداد ساعت 18 در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

مدت زمان این نمایش 50 دقیقه است که در خلاصه داستان آن آمده: "بازیگری یه بازی خیلی جدیه که میتونه به طرز غریبی گِیم اُوِرت کنه!".

در این نمایش(به ترتیب حروف الفبا) مهدی بوسلیک، مهدی حسینی نیا،اسما رمضانی،سارا شاهرودیان و مریم نقیبی بازی می‌کنند.

سیاوش پاکراه به عنوان مشاور متن و همچنین عامر مسافر آستانه و فواد خراباتی به عنوان مشاوران کارگردان،فیاض را در این پروژه همراهی می کنند.

٥٠١

کد خبر: 785126

وب گردی

وب گردی