رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید جاهایی را که امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد را شناسایی کرده و در راستای کاهش آن اقدام کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سیدجواد انگجی در دومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی این استان در جمع رؤسای واحدها و مراکز گفت: استان آذربایجان شرقی پس از استان فارس از نظر تعداد واحدها و مراکز در رتبه دوم کشور قرار دارد. این امر مستلزم تلاش و صرف انرژی بیشتر است تا بتوانیم به وظایف خود بهتر عمل کنیم.

انگجی افزود: کاهش تعداد دانشجو از یک طرف و افزایش هزینه ها از طرف دیگر مشکلات ما را دوچندان کرده است. هر چند در این میان تعدادی از واحدها و مراکز تلاش ها و اقداماتی در این راستا انجام داده اند ولی تعداد آنها کم و محدود است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای حل این مشکلات باید چاره ای بیندیشیم در غیر این صورت این کشتی که با زحمات و خون دل های زیاد ساخته شده غرق در این مشکلات خواهد شد؛ در این راستا چالش ها و مشکلات پیش روی واحدها و مراکز جمع بندی شده و به تهران ارسال خواهد شد‌.

او افزود: در وهله اول باید روی کاهش هزینه ها تمرکز کنیم هر چند این را نیز می دانیم که در واحدها و مراکز ما ریخت و پاش وجود ندارد ولی ما باید جاهایی را که امکان کاهش هزینه ها وجود دارد را شناسایی کرده و در راستای کاهش آن اقدام کنیم.

انگجی گفت: در برخی از واحدها مطالبات شهریه ای ما از دانشجویان بالاست، البته نباید به خاطر مشکلات مالی، برای دانشجویان ایجاد مشکل حاد بکنیم ولی باید تمهیداتی برای اخذ شهریه های عقب افتاده دانشجویان اعمال کنیم؛ علاوه بر این آموزش و امور مالی باید در این زمینه همکاری های تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به درآمدزایی واحدها افزود: در برخی از واحدهای استان، پتانسیل بالایی برای درآمد زدایی وجود دارد، به عنوان مثال پرورش ماهی قزل آلا و سایر آبزیان در سراب می تواند پروژه موفق و سوددهی باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: هر واحد باید پتانسیل خود را ارزیابی کرده و در راستای درآمد زایی اقدام کند؛ از نظر صرفه جویی اداری نیز خود مدیران باید مدیریت کرده و هزینه های اداری را به حداقل برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نیروهای مازاد گفت: در این مدتی که بنده افتخار خدمت رسانی را داشته ام هیچ کسی را استخدام نکرده ایم و در مقابل در راستای چابک سازی واحدها ۱۳۰ الی ۱۴۰ نفر نیز کم شده است. خواهش من این است که واحدها و مراکز برای چابک سازی بدنه خود نیز اقدام کنند.

انگجی گفت: این مشکلات مختص استان ما نیست و همه واحدها به نوعی با این مشکلات درگیر هستند، آینده دانشگاه برای ما مهم است، نباید کوچکترین کم کاری در این زمینه داشته باشیم، همه باید با هم همدل و یکصدا باشیم و در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های دانشگاه قدم برداریم.

دکتر رحیم‌وکیل زاده رئیس دبیرخانه هیات امنای این دانشگاه هم گفت: واحد ها خود را از هم جدا فرض نکنند و باید به خطای رقابت با هم خاتمه بدهند.

او هدف از این جلسه را تبادل نظر درباره راهکارهای خروج از زیان دهی دانست و افزود: مقابل چالش ها باید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم و روسای واحد ها هریک پیشنهاد خود را ارائه دهند.

سپس روسای دانشگاهی به بیان نظر خود پرداختند و جلسه با جمع بندی دکتر انگجی خاتمه یافت.

دومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به همت دفتر دبیرخانه هیات امنای این استان در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.

201/204

کد خبر: 785157

وب گردی

وب گردی