مدل Y، پروژه‌ی جدید تسلا معرفی شد

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با انتشار تصویری از پروژه‌ی Y، برنامه‌ی تولید شاسی‌بلند تمام الکتریکی خود بر مبنای یک پلت‌فرم جدید را تأیید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در همایش سالیانه‌ی سهام‌داران تسلا، ایلان ماسک با انتشار تصویری از مدل Y، نسل جدید کراس‌اوورهای تسلا را معرفی کرد. او ارتباط پلت‌فرم خودروی Y با نمونه‌ی در حال ساخت مدل 33 را منتفی می‌داند و مدعی است که پلت‌فرم جدیدی برای مدل Y استفاده خواهد شد.

ایلان ماسک زمان عرضه‌ی نهایی مدل Y را اواخر سال ۲۰۱۹ یا ابتدای ۲۰۲۰ اعلام کرده است که بیش از ۲ سال دیگر خواهد بود. سایز بدنه‌ی این محصول جدید، معادل شاسی‌بلندهای سایز متوسط در نظر گرفته شده است.

تصویر منتشرشده از مدل Y، اطلاعات بسیار کمی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد؛ اما حاوی نکات جالبی است. با توجه به این عکس، نبود آینه‌های بغل و استفاده از دوربین‌ به‌جای آن‌ها، قابل پیش‌بینی خواهد بود. با توجه به این سبک طراحی، می‌توان امیدوار بود که سطح بالایی از فناوری‌های مربوط به ایمنی در مدل Y وجود داشته باشد.

کارشناسان معتقدند تولید موفقیت‌آمیز مدل Y با توجه به رشد بازار شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها، اهمیتی فراتر از مدل 3 خواهد داشت و فروش بیشتری نصیب تسلا خواهد کرد. مدل 3 هم بیش از یک سال تا عرضه‌ی نهایی فاصله دارد و قرار است یک محصول خانوادگی و خوش‌قیمت در کلاس خودروهای الکتریکی باشد؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد که با پیشرفت سریع فناوری مربوط به باتری‌ها، کراس‌اوورهای الکتریکی جذابیت بیشتری در سال‌های آینده داشته باشند.

تا سال ۲۰۲۰، قیمت تمام‌شده‌ی خودروهای الکتریکی کاهش خواهد یافت؛ چراکه روند ساخت قطعات مربوط به تجهیزات برقی، بهینه‌سازی خواهد شد تا مونتاژ این ادوات با سرعت بیشتری در شرکت‌های خودروسازی انجام شود. شرکت گیگافکتوری که از برندهای تحت سرپرستی ایلان ماسک است، با هدف تولید باتری‌های لیتیوم یون در صحرای نوادا، مراحل راه‌اندازی را پشت سر می‌گذارد و به احتمال فراوان، تا قبل از سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

محصولات آینده‌ی تسلا، علاوه بر مدل 3 و مدل Y، یک کامیون برقی را هم شامل می‌شوند که قرار است تا شهریورماه امسال رونمایی شود.

401

کد خبر: 785217

وب گردی

وب گردی