رئیس جمهوری بلاروس: علیه تروریسم کنار ایران هستیم

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به حسن روحانی همتای خود با محکوم کردن عملیات تروریستی در تهران، اعلام کرد که در مبارزه علیه تروریسم کنار دولت و ملت ایران هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به حسن روحانی همتای خود با محکوم کردن عملیات تروریستی در تهران، اعلام کرد که در مبارزه علیه تروریسم کنار دولت و ملت ایران هستیم.

در این پیام آمده است: بلاروس با اندوه و غم از واقعه تروریستی در تهران و قربانی شدن انسان های بی گناه آگاه شد.

لوکاشنکو در پیام خود افزوده است: حمله های تروریستی به پارلمان ایران و مکان مورد احترام حرم امام خمینی (ره) را به عنوان تروریسم و افراط گرایی به شدت محکوم می کنیم.

رئیس جمهوری بلاروس در پایان پیام خود نوشته است: کشور ما همیشه با ایران و همراه جامعه جهانی در رویارویی بی امان با این شرارت ها همبستگی داشته و خواهد داشت.

صبح دیروز در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که ، تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از چهار مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 3 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

301

کد خبر: 785291

وب گردی

وب گردی