اعلام حمایت قاطع بسیج اساتید از عملکرد اعضا و رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد/ درخواست برای ریشه یابی درباره احتمال فساد سازمان یافته در دانشگاه

سازمان بسیج اساتید در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت قاطع خود از عملکرد اعضا و رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد به منظور اصلاحات مدیریتی این دانشگاه، ریشه یابی درباره احتمال فساد سازمان یافته در این دانشگاه را مطالبه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت قاطع خود از عملکرد اعضا و رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد به منظور اصلاحات مدیریتی این دانشگاه، ریشه یابی در خصوص احتمال فساد سازمان یافته در این دانشگاه را مطالبه کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: یکی از دغدغه‌ها و مطالبات نخبگان کشور نحوه اجرای قانون آموزش و پژوهش توامان با فرهنگ اسلامی در بستر دانشگاه‌ها است. در دانشگاه آزاد اسلامی که مزین به نام اسلام و مولود امام راحل، معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) می‌باشد طی سالهای اخیر با توجه به ضعف مدیریت کلان دانشگاهی و وجود خلا های نظارتی ، چگونگی و اجرایی شدن این فرآیند، یکی از موارد شائبه بر انگیز برای نیروهای ارزشی در طول ادوار مختلف بوده است.

در ادامه تصریح شد: اگر چه منکر زحمات تعدادی از مدیران خدوم و ارزشی دانشگاه و فعالیت‌های انجام شده در گسترش کمی و کیفی آن در اقصی نقاط کشور نبوده و نیستیم ولی ریشه مافیای قدرت و ثروت توانسته در پناه رانت و ضعف نظارت، این تشکیلات عظیم را ملک طلق خود بعنوان منبع عظیمی از ثروت قلمداد نموده و برخی از افراد نیز که دل در گروه نظام نداشته ، آنرا به یک بنگاه اقتصادی جهت بهره برداری برای مقاصد سیاسی خود قرار دهند.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: با توجه به لطف و عنایت خداوند منان و تدبیر مقام معظم رهبری طی ماه‌های اخیر بارقه امید در دل خیل عظیم اساتید،دانشجویان و کارکنان و سایر دلسوزان حوزه آموزش و پژوهش در کشور روشن و لازمه جراحی این تشکیلات که در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ریشه دوانده است بیشتر ملموس و با حسن انتخاب اندیشمند ارجمند علی اکبر ولایتی مقدمات قانون‌مداری این چرخ عظیم دانش اندوزی در مسیر صحیح خود قرار گرفت.

در ادامه آمده است: سازمان بسیج اساتید ضمن حمایت قاطع خود از عملکرد اعضای محترم هیات موسس و علی‌الخصوص رئیس هیات موسس در پیگیری و اقدام انقلابی به منظور اصلاحات مدیریتی این دانشگاه، باحمایت اساتید معزز در اقصی نقاط کشور مطالبه جدی در زمینه ریشه یابی و علل این اتفاقات ناخوشایند در زمینه احتمال فساد سازمان یافته در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی و.... را دارد و از حوزه‌های نظارتی و قضایی به خصوص مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد ضمن حمایت قاطعانه نسبت به انجام وظایف محوله خود در اجرای قوانین مصوب جهت ریشه کنی این مسائل و پیگیری اجرای مجازات قانونی مسببان آن اقدام به عمل آورند.

در خاتمه این بیانیه آمده است: لازم است تمام اعضای هیات موسس و هیات امناء با جدیت از این فرصت پیش رو در راستای تحقق اهداف عالیه این دانشگاه نظیر رعایت استانداردهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی، تربیت نیروی انسانی و حرکت در راستای احیای تمدن اصیل اسلامی با وحدت و همدلی حمایت وکوشا باشند. تا بیش از پیش چرخ عظیم تولید علم و دانش در کنار آموزش عالی کشور در مدار حقیقی خود قرار گیرد.

301

کد خبر: 785326

وب گردی

وب گردی