معاون وزیر خارجه: دولت ایران به دنبال تعامل صلح‌آمیز با دنیاست

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با یک رسانه ارگانی چین تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسن روحانی، به دنبال تعامل صلح آمیز با همه کشورهای دنیاست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، ابراهیم رحیم پور خاطر نشان کرد که از برنامه های دولت در دوره دوم ریاست جمهوری این است که خواست های مردم را اجابت کند.

وی تصریح کرد که ما در دور اول، توافقنامه هسته ای را امضا کردیم و حالا باید مابقی مشکلات موجود از جمله در عرصه اقتصادی را برطرف نمائیم.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان، دولت تدبیر و امید را را پر تلاش دانست و گفت که برای بالا بردن امنیت مردم بدون افزایش بودجه نظامی تلاش زیادی صورت گرفته و در زمینه تامین آزادی های مدنی نیز گام های بلندی در این دولت برداشته شده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد که در دور نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، ایران در زمینه تامین اجتماعی، امنیت، حقوق مدنی و آزادی های ایرانیان بسیار فعالانه عمل کرده است.

رحیم پور تصریح کرد که در زمینه امنیتی و فضای خارج از ایران نیز مسایل مورد توجه است و تلاش خواهد شد تا امنیت برای ایران تامین شود.

وی در مورد توافق هسته ای و اجرای برجام نیز گفت: بدون توجه به انتقادهای آمریکا باید توجه داشت که این یک توافقنامه جهانی است و خواست و تقاضای ایران این است که در آینده همه کشورها از جمله دوستان چینی این توافقنامه را به طور کامل اجرا و در آن تسریع کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که برخی کشورها از جمله عربستان و آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی تمایلی به اجرای این توافقنامه ندارند اما این توافق تاکنون به خوبی اجرا شده است و به روند خود ادامه خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه در باره انتقادهای آمریکا از ایران در خصوص تروریسم نیز گفت که آمریکا باید حادثه یازدهم سپتامبر را به خاطر بیاورد و فراموش نکند چه کسانی پشت این حمله تروریستی بودند.

رحیم پور در بخش دیگری از گفت وگو خود گفت: همه می دانند عربستان و آمریک یک قرارداد بزرگ نظامی امضا کرده اند که البته نباید فرایند تجاری بودن دولت ترامپ فراموش شود، اما نمی توان نادیده گرفت که وضعیت برای عربستان هم مطلوب نیست و این کشور در مساله یمن با انتقادهای فراوانی روبروست.

وی در پاسخ به سوالی در باره شبه جزیره کره نیز گفت: ایران موضعش عاری سازی جهان و از جمله شبه جزیره کره و رژیم اسراییل از تسلیحات اتمی است و در زمینه شبه جزیره کره با مواضع چین اشتراک نظر دارد و خروج نظامیان بیگانه از این منطقه برای پایان مناقشات کنونی را مهم می داند.

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان سوم خرداد ماه جاری به منظور شرکت در اجلاس مکانیزم مشورت سیاسی ایران و چین که در سطح معاونین وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد، به پکن سفر کرده بود.

301

کد خبر: 785332

وب گردی

وب گردی