وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران، فردا با حضور سران سه قوه برگزارمی شود

عضو هیات رییسه مجلس گفت: مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی مجلس فردا با حضور سران سه قوه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز اکبر رنجبرزاده روز پنجشنبه در این باره افزود: این مراسم از ساعت 10 صبح در مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و علی لاریجانی رئیس مجلس سخنران این مراسم است.

وی افزود: پس از مراسم وداع با این شهدا در مجلس ، پیکر این شهدا، تشییع می شود و با آمبولانس به محل نماز جمعه انتقال می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تشییع پیکر مطهر این شهدا فردا پس از برگزاری نماز جمعه انجام می شود.

** وزرای کشور و اطلاعات، یکشنبه گزارش می دهند

رنجبر زاده ادامه داد: مقرر شده است که وزرای کشور و اطلاعات یکشنبه هفته آینده در جلسه ای غیر علنی گزارشی در باره حادثه تروریستی روز گذشته مجلس به نمایندگان ارائه دهند.

روز گذشته - چهارشنبه - در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 تن شهید و 46 تن مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»

گروهک تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.

مراسم تشییع پیکر شهدای این حملات تروریستی فردا - جمعه - در تهران برگزار می شود.

منبع:ایرنا

301

کد خبر: 785371

وب گردی

وب گردی