آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت/از نکته های مقام معظم رهبری برای دانشجویان تا تسهیل روند پرداخت وام ویژه دکتری

دانشجویان در هفته گذشته طبق روال هر ساله با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری سه ساعته با دانشجویان، ضمن شنیدن دیدگاهها و نقطه نظرات دانشجویان درباره مسائل علمی و دانشگاهی و همچنین موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور در سخنانی، دانشجویان را در صفوف مقدم مبارزه مستمر نظام اسلامی با نظام سلطه خواندند و با تأیید نگاه نقادانه و مطالبه‌گرانه دانشجویان در مسایل مختلف، «نگاه آرمان گرایانه و مأیوس نشدن از شکست‌های مقطعی» را مکمل این دغدغه‌مندی دانستند و با تاکید بر لزوم واقع بینی و ایفای نقش فعال تشکلهای دانشجویی انقلابی و اهتمام جدی به تبیین و غلبه دادن گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها، گفتند: رکن اساسی دانشگاه، دانش است و مهمترین وظیفه مجموعه دانشگاهی، تولید عالِم، تولید علم، و جهت دهی صحیح به عالِم و علم است.

حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان قرآنی کشور

این بنیاد برای توسعه فرهنگ قرآن و معارف عترت علیهم‌السلام و همچنین با هدف ارتقای فعالیت‌های نخبگانی در حوزه قرآن، تسهیلات ویژه‌ای را به برگزیدگان قرآنی کشور در حوزه‎های حفظ و قرائت و همچنین در دو رده سرآمد قرآنی و مستعد برتر قرآنی اعطا می‌کند.

متقاضایان می‌توانند به وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی portal.bmn.ir مراجعه و مشخصات خود را در کاربرگ اطلاعات مستعدان برتر یا سرآمدان درج و به همراه مدارک مورد نیاز هر بند برای بررسی و سایر اقدامات بعدی ارسال کنند.

تسهیل روند پرداخت وام ویژه دکتری/ بازپرداخت پس از دو سال تنفس و در اقساط بلند مدت 60 ماهه

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست خبری که در رابطه با وام ویژه دکتری برگزار شد، گفت: ثبت‌نام برای وام ویژه دکتری بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان از 13 خرداد آغاز شده و تا 15 تیرماه انجام می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: با این روند مانند سایر وام‌های صندوق پرداخت 60 ماهه است و 2 سال هم تنفس دارد، این مسئله هم برای دانشجویان آقا و هم برای دانشجویان خانم است که قبلاً برای خانم‌ها این تنفس 2 ساله وجود نداشته است.

صدیقی خاطرنشان کرد: ضمانت این وام تا سقف 15 میلیون تومان تعهد یک کارمند یا جواز کسب نیاز دارد و بالاتر آن که تا سقف 33 میلیون و 600 هزار تومان است،‌ تعهد دو کارمند نیاز است.

وی گفت: برای سادگی کار هماهنگی شده نماینده بانک به حوزه دانشجویی مراجعه و فرم‌های مورد در آنجا تکمیل شود که نیاز به مراجعه دانشجو به بانک نباشد، به سفته هیچ تعهد دیگر به جز ضمانت که گفته شد هم نیاز نیست.

انتخاب رشته داوطلبان مجاز کارشناسی ارشد از یکشنبه

آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی هستند باید بر اساس اطلاعیه‌ای که در این زمینه به همراه نتایج آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است برای انتخاب 100 کدرشته محل از میان کدرشته‌ محل‌های تحصیلی خود یا کدرشته‌های امتحانی مجاز اقدام کنند که مهلت انتخاب رشته از روز یکشنبه 21 خرداد تا ساعت 24 پنج‌شنبه 25 خرداد است.

آئین نامه‌ هسته پژوهشی دانشجویی دانشگاه علم و صنعت تصویب شد

مهلت استفاده از آیین نامه اعتبار هسته‌های پژوهشی دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران- که مشمول جوایز حمایتی بنیاد ملی نخبگان هستند- تا بیستم خردادماه 1396 اعلام شد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند، برای این منظور باید فرم کاربرگ هسته‌های پژوهشی را تکمیل کنند.

این کاربرگ را به دفتر استعدادهای درخشان تحویل و نامه معرفی به بنیاد ملی نخبگان را دریافت کنند.

معرفی نامه نهایی را در سامانه ثریا (بخش جایزه اعتبار هسته‌های پژوهشی) بارگذاری کنند.

به گزارش دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علم و صنعت ایران، مهلت بارگذاری از سوی بنیاد ملی نخبگان جهت بارگذاری معرفی نامه هسته‌های پژوهشی دانشجویی در سامانه ثریا، حداکثر تا شنبه 20 خرداد سال جاری اعلام شده و این مهلت، قابل تمدید نیست.

مراتب تایید و اعطای اعتبار مذکور از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت خواهد گرفت و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت Tehran.bmn.ir مراجعه کنند.

توضیح رییس سازمان سنجش به برخی اعتراضات داوطلبان «مدیریت کسب‌وکار»

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح اعتراض عده‌ای از داوطلبان دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب‌وکار به برخی اشکالات این آزمون،‌گفت: اعتراض داوطلبان این رشته به نمره زبان تخصصی درست بود و این مورد، اصلاح و کارنامه نهایی منتشر خواهد شد.

برگزاری آزمون اختصاصی دکتری سال ۹۷-۱۳۹۶ دانشگاه عدالت

دانشگاه عدالت در نظر دارد برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دررشته های زیر از طریق برگزاری آزمون اختصاصی تحت نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور از میان برادران طلبه واجد شرایط اقدام کند.

تازه ترین رتبه بندی ها نشان می دهد؛ ۹ دانشگاه ایرانی در میان برترین های پژوهشی، فناوری و نوآوری دنیا

بررسی یک نظام رتبه بندی بین المللی در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که دانشگاه های ایران در پژوهش بهتر از فناوری و در فناوری بهتر از آموزش عمل کرده اند و ۹ دانشگاه ایرانی در جمع برترینها قرار گرفتند.

بررسی نظام رتبه بندی سای ویژنز scivisions در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که دانشگاه های کشور در بُعد پژوهش بهتر از بُعد فناوری و در بُعد فناوری بهتر از آموزش عمل کرده اند.

200

کد خبر: 785501

وب گردی

وب گردی