کره شمالی: در پرتاب اخیر، موشک‌های جدید ضد کشتی آزمایش شد

کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد: در پرتاب اخیر نوع جدیدی از موشک کروز را که قادر به حمله به کشتی‌های جنگی آمریکا و کره جنوبی است را آزمایش کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موشک‌ها نمایانگر چهارمین نسل از موشک‌های جدیدی هستند که کره شمالی در پی سال جاری میلادی از آزمایش موفقیت‌آمیز آنها و بکارگیری این موشک‌ها خبر داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این موشک کروز نوع جدید یک ابزار قدرتمند جنگی است که قادر به حمله به هر نوع گروهی از کشتی‌های جنگی دشمن که به دنبال حمله به کره شمالی هستند، است و هم‌اکنون این موشک‌ها قابل استفاده هستند.

این بیانیه عنوان کرد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ناظر شلیک موشک‌ها بود که دقیقا هدف‌شان را شناسایی و این اهداف شناور در دریا را بعد از پروازهای چرخشی مورد اصابت قرار دادند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز پنجشنبه چندین موشک را از ساحل شرقی خود شلیک کرد و این موشک‌ها 200 کیلومتر را پیموده و در مکانی بین شبه جزیره کره و ژاپن فرود آمده‌اند.

این در حالی است که مون جائه این، رییس‌جمهور کره جنوبی بعد از این آزمایش‌ موشکی کره شمالی اعلام کرد که دولتش در مقابل پیونگ یانگ یک قدم هم عقب‌نشینی نخواهد کرد و بر سر امنیت ملی خود دست به هیچگونه مصالحه‌ای نخواهد زد.

او به کره شمالی هشدار داد که با این اقداماتش تنها با انزوای بیشتر بین‌المللی و مشکلات اقتصادی بیشتر مواجه خواهد شد.

ایسنا

کد خبر: 785513

وب گردی

وب گردی