رییس مجلس و وزیر امور خارجه مجارستان حوادث تروریستی تهران را محکوم کردند

رییس مجلس و وزیر امور خارجه مجارستان حوادث تروریستی حمله به مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را محکوم و با خانواده های شهدای این حوادث ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا 'لاسلو کور' رئیس پارلمان مجارستان در پیامی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از این اقدام تروریستی ، به خانواده شهدا تسلیت گفته و برای مجروحان این حمله تروریستی آرزوی سلامتی کرد.

رئیس پارلمان مجارستان در پیام خود تاکید کرده است که 'باردیگر ثابت شد که زور و ترور مرزهای اخلاقی و فیزیکی نمی شناسد و بنیادهای دمکراتیک ، جامعه و ملل ما را تحت خطر قرار می دهد. وظیفه هر دو کشور آن است که جلوی ترور و حامیان آن را که آرامش هر روز ما را مسموم می کنند ، بگیریم.'
'پیتر سیارتو' وزیر خارجه مجارستان نیز در پیام خود به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از این حادثه تروریستی ابراز تاسف عمیق و ضمن تسلیت به خانواده قربانیان و مردم ایران ، سلامتی مجروحان را آرزو کرد.
وزیر خارجه مجارستان در این پیام به تعهد مجارستان برای مبارزه با منابع تروریسم تاکید ورزیده و افزود،کشورش از هر تلاشی برای اجرای عدالت در خصوص افراد مسئول این خشونت ها حمایت خواهد کرد.
'لاتور سای' معاون پارلمان مجارستان نیز در پیامی خطاب به سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای این حادثه تروریستی و آرزوی سلامتی مجروحان ، تاکید کرد: وظیفه همه ما است که دست به دست هم داده و علیه ترور و حامیان ترور که آرامش هر روز ما را تحت خطر قرار میدهند ، اقدام کنیم.
معاون پارلمان مجارستان در این پیام افزوده است، دولت و پارلمان مجارستان آماده هرگونه کمک برای نیل به این هدف می باشد.
روز چهارشنبه 17 خرداد در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن 17 نفر شهید و حدود 50 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

کد خبر: 785586

وب گردی

وب گردی