"ولگردی با قصد قبلی" منتشر شد

کتاب" ولگردی با قصد قبلی" اثر میوریل اسپارک و ترجمه مشترک امیرحسین خورشیدفر و بهار احمدی فرد توسط انتشارات کتاب پارسه منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، انتشارات کتاب پارسه به تازگی رمانی از میوریل اسپارک را با عنوان "ولگردی با قصد قبلی" و ترجمه مشترک امیرحسین خورشیدفر و بهار احمدی فرد منتشر و توزیع کرده است. این رمان جزو موفق ترین آثار اسپارک است که نقدهای مثبت فراوانی برای آن از جمله نقدهایی در نیویورک تایمز و گاردین نوشته شده است.

میوریل اسپارک به طنزنویسی، داشتن نثر منعطف، خلق شخصیت های زن ویژه و مبارزه جو و سبک غیراحساساتی نوشته هایش معروف است. وی جوایز مختلفی را از آن خود کرده و این رمان نیز به فهرست نهایی جایزه من بوکر راه یافت. از دیگر آثار او می توان به بهار زندگی میس جین برودی، دختران نحیف و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

همیشه خدا عشق کتاب بودم. هر چه صورت حساب نگه داشته ام، برای کتاب است. مثلاً به عوض قرض سنگینم به یک کتابفروش، ناچار شدم کتاب نایابی را به کتابفروش دیگری بفروشم. دلیل علاقه من به یک کتاب، نایاب بودن نبود. بله، من کتاب باز نبوده و نیستم. محتوای کتاب، آن چیزی است که ضربان قلب مرا تند می کند. چند بار هم کتابخانه عمومی را امتحان کردم ولی در حقیقت اصل برنامه من در کتابفروشی هاست. بگذارید اعتراف کنم، عطش داشتن مجموعه اشعار آرتور کلاف یا کلیات جدید چاوسر بود که پایم را سست می کرد و مجبورم می کرد پشت میز مذاکره با کتابفروش بنشینم و آخرش هم برگه صورت حساب را امضا کنم...

در پشت جلد کتاب آمده است:

ولگردی با قصد قبلی از موفق ترین کتاب های میوریل اسپارک است که به فهرست نهایی جایزه من بوکر نیز راه یافته بود. این کتاب در زمان انتشارش با استقبال منتقدان روبرو شد. مجله تایم نام این نویسنده زن اسکاتلندی را در فهرست پنجاه نویسنده بریتانیایی (1945 تا 2005) در رده هشتم قرار داد. طنز زیرنویسی، نثر منعطف و شخصیت های خود ویرانگر و زنان مبارزه جو، از جمله خصلت های داستان های اسپارک است. در این رمان، فلور تالبوت – که نویسنده ای جوان است – برای امرار معاش، در انجمنی به اسم «تالیف شرح حال» استخدام می شود. این انجمن را مردی به نام بارون سرکوئنتین راه انداخته و در تلاش است تا چند اشراف زاده را به نوشتن بیوگرافی شان ترغیب کند. فلور در اینجا شروع به کار می کند و همزمان درصدد است که از سرگذشت آن افراد به عنوان منبعی برای رمان تازه اش بهره بگیرد. اما کماکان به سر گوئنتین ظنین می شود و بوی تقلب و اخاذی به دماغش می خورد...

502

کد خبر: 785672

وب گردی

وب گردی