آغاز جنگ روانی پرسپولیس علیه سعودی ها با انتخاب قطر به عنوان میزبان!

باشگاه پرسپولیس هنوز تصمیم قطعی خود درباره محل میزبانی از الاهلی را نگرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس تهران، نماینده شایسته فوتبال کشورمان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، با مشخص شدن قرعه خود، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات باید به مصاف تیم فوتبال الاهلی عربستان برود.

در حالی که به دلیل مشکلات دیپلماسی به وجود آمده میان دو کشور، دیدار های نمایندگان این دو کشور در کشوری ثالث برگزار می شود، باشگاه پرسپولیس هنوز تصمیم قطعی خود درباره محل میزبانی از الاهلی را نگرفته است. این در حالی است که باشگاه الاهلی، ابوظبی امارات را به عنوان محل میزبانی از سرخپوشان پایتخت برگزیده اند.

پرسپولیس که پیش از این در مسقط عمان، میزبان الهلال عربستان بوده است، به دلیل جو منفی ورزشگاه سلطان قاموس که به سود نمایندگان عربستان می شود و شرایط آب و هوایی این کشور، قصد انتخاب مجدد عمان را ندارد. از تاجیکستان و ازبکستان به عنوان گزینه های جدی پرسپولیس یاد می شود.

با این حال، مشخص نبودن مطابقت این ورزشگاه ها با استاندارد های AFC، نداشتن چمن طبیعی و احتمال لابی گری سعودی ها برای نپذیرفتن این دو کشور، مسوولان پرسپولیس را در اندیشه انتخاب گزینه جانشین فرو برده است. جایی که علی اکبر طاهری در آخرین مصاحبه خود، قطر را به عنوان سومین انتخاب تیمش معرفی کرده است.

انتخاب قطر به عنوان محل میزبانی پرسپولیسی ها از الاهلی، با به وجود آمدن مشکلات شدید سیاسی میان دو کشور عربستان سعودی و قطر، به نوعی می تواند مته به خشخاش گذاشتن و آغاز جنگ های روانی علیه سعودی ها باشد. حتی اگر AFC به دلایل مشکلات کشور قطر و عربستان این درخواست را سریع رد کند، اما جنگ روانی ایجاد شده بر علیه عربستانی ها اتفاقی است که می تواند به سود پرسپولیس باشد.

همچنین میزبانی در مالزی و استرالیا، دیگر گزینه های روی میز پرسپولیس است. گرچه این کشور ها با آب و هوای مطبوع و حضور ایرانیان مشتاق، می توانند جذاب جلوه کنند، فاصله دور این دو کشور و پرواز طولانی، این دو گزینه را غیرمحتمل می سازد. کشور ازبکستان نیز پیش از این، یک بار به درخواست میزبانی استقلال از نماینده سعودی پاسخ منفی داده بود.

602

کد خبر: 785688

وب گردی

وب گردی