علم و ورزش مکمل یکدیگر برای پیشرفت است

علی نوری­زاده دانشجوی سمای کرج و قهرمان پاورلیفتینگ جهان طی مصاحبه ­ای با روابط عمومی سما واحد کرج، علم و ورزش را مکمل یکدیگر برای پیشرفت دانست.

به گزارش ایسکانیوز،بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان توسط علی نوری­زاده دانشجوی آموزشکده سما واحد کرج در رده نوجوانان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ که22 اسفند ماه 95 در کشور اکراین برگزار شد، روابط عمومی سما واحد کرج تصمیم گرفت مصاحبه­ای را با ایشان انجام دهد تا مخاطبان عرصه علم و ورزش بیشتر با او آشنا شوند:

*در ابتدا ضمن تبریک کسب این افتخار از شما درخواست داریم خودتان را معرفی نمایید؟
علی نوری زاده هستم متولد 1376، ساکن شهر کرج و در حال حاضر دانشجوی ترم 4 رشته حسابداری آموزشکده سما واحد کرج.

*از چه سنی ورزش را شروع کرده­­اید؟
با توجه به داشتن خانواده ورزشی، من از کودکی فعالیت ورزشی در رشته­های مختلف را آغاز کرده­ام اما به دلیل سنگین بودن رشته پاورلیفتینگ، 2 سال می­باشد که به طور حرفه­ای در رشته پاورلیفتینگ فعالیت می کنم و از یک سال گذشته عضو تیم ملی نوجوانان ایران هستم.

*رشته پاورلیفتینگ را برای مخاطبان معرفی نمایید و شما چرا این رشته ورزشی را انتخاب نموده­اید؟
رشته پاورلیفتینگ همانطور که از نامش مشخص است یک ورزش قدرتی و تکنیکی است و همانند وزنه­برداری که مدت ها تمرین در کنار یک مربی با تجربه را نیاز دارد. هدف من از انتخاب این رشته این بود که هم پدرم قبلا در این رشته فعالیت داشته و هم علاقه شخصی خودم به ورزش­های قدرتی است و دوست دارم در آینده در رده­های سنی بالاتر مقام­های قهرمانی کسب نمایم.

*از کسب قهرمانی جهان چه حسی دارید و گزارشی از روند کسب این افتخار بیان نمایید؟
خیلی خوشحالم که این مقام و رتبه را کسب کردم و از خدا ممنونم که کمکم کرد. روند کسب این مقام به این صورت بود که هر سال این مسابقات در کشور اکراین در بالاترین سطح برگزار می­شود و در این دوره ۵ حریف آماده داشتم که خداروشکر با یک سال تمرین سخت و حرفه­ای توانستم قهرمان (اورال) جهان در رده سنی نوجوانان شوم.

*چگونه با سما آشنا شده ­اید؟
با وجود اینکه به رشته تحصیلی حسابداری علاقه زیادی داشتم، می­خواستم در این رشته در دانشگاه ادامه تحصیل داشته باشم و بعد از بررسی­های لازم در زمینه فعالیت دانشگاه­ها و مراکز آموزشی در سطح شهر آموزشکده سما واحد کرج را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

*بعد از سپری کردن 4 ترم تحصیلی، ارزیابی شما از آموزشکده سما واحد کرج چگونه است؟
بعد از ثبت­نام در آموزشکده سما واحد کرج، ابتدا در ترم اول مشکلاتی را در زمینه تحصیلی داشتم اما بعد از آشنایی کامل با فضای علمی و شناخت مسیر پیشرفت، توانستم ترم­های تحصیلی را با شرایط خوبی سپری نمایم. موقعیت آموزشکده در سطح شهر بسیار مناسب است و ضمن داشتن اساتید توانمند و متخصص، دارای کادر اداری فعال و منظم است و همچنین با داشتن کارگاه­های مجهز و پیشرفته، دستاوردهای زیادی در زمینه ساخت وسایل و ابزارهای فنی دارد.

*ادامه تحصیل در دانشگاه همراه با انجام فعالیت ورزشی در سطح حرفه­ای مشکلی در پیشرفت آینده شما به وجود نمی­آورد؟
ابتدا فکر می­کردم مشکلات زیادی خواهم داشت اما در حال حاضر علاوه بر انجام تمرین­ها و حضور در مسابقات ملی و بین­المللی، تحصیلاتم را نیز به خوبی سپری می­کنم و به نظر من علم و ورزش در کنار هم مکمل یکدیگر برای پیشرفت در آینده است.

*اهداف شما در آینده چیست؟
مهمترین هدف من در آینده کسب رکوردهای جهانی پاورلیفتینگ به نام خودم است و در کنار این هدف بزرگ دوست دارم در زمینه تحصیلی نیز مدارک تحصیلی مقاطع بالاتر را کسب نمایم.

*و سخن آخر؟
حرف آخر من به نوجوانان و جوانان کشورم ایران است که ورزش فقط قهرمانی نیست بلکه علاوه بر تأمین سلامتی جسم و روح، باعث افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در زمینه تحصیلی و کاری می­شود.

منتشرکننده:امین محمودی نیا

کد خبر: 785725

وب گردی

وب گردی