گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد احیا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی تهران گفت: آئین گلریزان با مشارکت ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد امروز شنبه ۲۰ خرداد در محدوده بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران رجبعلی خسروآبادی با بیان اینکه آیین گلریزان بخشی از فرهنگ و تاریخ ایرانیان است که ریشه در باورهای اعتقادی و اجتماعی آنها دارد افزود :مهمترین آثار جشن گلریزان ترویج فرهنگ همدلی و همگرایی در جامعه است.

خسروآبادی خواستگاه مردمی برای گلریزان را دلیل حفظ این فرهنگ حسنه در طول تاریخ ایران برشمرد و افزود : در این مراسم تلاش شده شده است تا آیین گلریزان توسط خیرین مردمی در ستاد دیه و کسبه بازار برگزار شود.

وی افزود: احیای گلریزان در اماکنی مثل بازار و زورخانه‌ها که در فرهنگ تهران قدیم خواستگاه اصلی این سنت حسنه بوده است می‌تواند کمک شایانی به ترویج و توسعه فرهنگ گلریزان در جامعه کنونی و به ویژه بین نسل جوان و نوجوان که به دنبال درک روحیه پهلوانی و جوانمردی در فرهنگ گذشتگان هستند ۷داشته باشد.

مراسم بزرگداشت آیین گلریزان با مشارکت ستاد دیه استان تهران و شهرداری منطقه ۱۲ در خیابان پامنار تهران از ساعت ۱۸ الی ۲۱ برگزار می شود و حضور برای کسبه بازار و شهروندان نیکوکار آزاد است.

502

کد خبر: 785810

وب گردی

وب گردی