تولید خودرو ۱۱ درصد افزایش یافت

۱۶۲ هزارو ۵۱۶دستگاه انواع خودروی سواری درفروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۶ تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۵درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیشترین خودروهای سواری تولید شده در فروردین و اردیبهشت ماه امسال شامل ۲۵هزار و ۱۶۴دستگاه مونتاژ پراید، ۲۰هزار و ۶۷۹ دستگاه پژو ۴۰۵، ۱۷هزار و ۲۱ دستگاه پژو ۲۰۶۶، ۱۴هزار و ۹۲۳دستگاه پژو پارس، ۱۲ هزار و۹۳ دستگاه تیبا ۲۰۰ x و ۱۳ هزار و ۲۰ دستگاه سمند در این مدت تولید شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین در این مدت ۷ هزار و ۶۴۵ دستگاه محصولات رنو، ۷هزار و ۶۱۰دستگاه خودرو MVM، ؛ ۶هزار و ۸۶۸دستگاه تندر ۹۰، شش هزار و ۱۳۲دستگاه پراید نسیم و صبا، ۴هزار و ۷دستگاه جک و لیفان، ۲ هزار و ۹۳۱دستگاه خودروی دنا، ۲ هزار و ۸۸۵ دستگاه برلیانس، ۲ هزار و ۶۷۰دستگاه (ساندرو) B۹۰ تولید شده است.

در ادامه این گزارش در خصوص تولید سایر خودروهای سواری آمده است: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال یک هزارو ۸۷۵دستگاه رانا، یک هزارو ۶۶۴ دستگاه سراتو، یک هزارو ۵۱۳دستگاه پارس تندر، یک هزار و ۵۹۱ دستگاه تیبا X۲۰۰ دو گانه سوز، هایما به تعداد ۳۰۱ دستگاه؛ مزدا ۳به تعداد۴۳۰ دستگاه همچنین چانگان ۳۳۸ دستگاه تولید شده است.

گفتنی است با وجود افزایش تولید خودرو و رشد تقاضا اما وضعیت کیفیت خودروهای تولید داخل نسبت به دو ماه قبل هیچ تغییری نداشته و طبق آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هیچ یک از این خودروها نتوانسته اند طی این مدت ستاره جدیدی در بحث کیفی کسب کنند.

401

کد خبر: 785833

وب گردی

وب گردی