پروژه رژیم صهیونیستی برای کاهش جمعیت فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی

رژیم صهیونیستی با ابزارهای مختلف به دنبال کاهش فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی است تا نسبت آنها را به 20 درصد برساند.

به گزارش ایسکانیوز، در 50 سالگی اشغال قدس، سازمان‌های اسرائیلی آمارهای جدیدی از تعداد شهرک‌نشینان یهودی در قدس و کرانه باختری منتشر کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌الاوسط»، آمارهای نشان می‌دهد تا سال 2015 تعداد شهرک‌نشینان یهود در قدس شرقی اشغالی 220 هزار نفر و در کرانه باختری 380 هزار نفر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است بیش از 44 درصد شهرک نشنیان (168500 نفر) در شهرک‌های خارج از تجمعات شهرکی هستند و 97 تجمع شهرکی در کرانه باختری هستند که در آن هزاران شهرک نشین زندگی می‌کنند. شهرک‌نشینان به دنبال توسعه ساخت و ساز در این مناطق هستند تا مانعی در برابر ایجاد دولت مستقل فلسطینی باشد.

«هیلل کوهین» یکی از پژوهشگران پژوهش های صهیونیستی در دانشگاه عبری قدس در این رابطه گفت اسرائیل در دهه هشتاد شروع به بنا کردن شهرک‌هایی در کرانه باختری کرد و افزایش تعداد یهودیان در کرانه باختری سیاستی حکومتی شد و طرحی ده ساله برای رساندن شهرک‌نشینان از 100 هزار نفر به 300 هزار نفر و در ادامه به نیم میلیون نفر آماده شد.

در ادامه این گزارش آمده است اما برآوردها نشان می‌دهد که حکومت اسرائیلی از عامل زمان برای اجرای پروژه‌ای بزرگ که کاهش جمعیت فلسطینی‌ها از 38 درصد به 20 درصد را دنبال می‌کند، استفاده کرده است.

«حسنی عبد الهادی» در این خصوص گفت در سال 1967، 65 هزار فلسطینی در قدس شرقی زندگی می‌کردند و حتی یک یهودی در این بخش نبود؛ اکنون 220 هزار شهرک نشین در قدس شرقی هستند و جمعیت ما 310 هزار تن است؛ طرحشان این است که 300 هزار شهرک‌نشین دیگر وارد قدس شرقی کنند و تعداد ما کاهش یابد به نحوی که فقط به 20 درصد برسیم.

حسنی عبدالهادی در ادامه گفت این طرح با ابزارهای مختلف در حال اجراست که اولین آنها تخریب منازل است و اکنون 20 هزار دستور برای تخریب منازل صادر شده است. روش دیگر سلب هویت است و تا کنون 15 هزار هویت لغو شده است. روش سوم گرفتن املاک است به این صورت که هر کسی برای مدت 7 سال در منزلش حاضر نشد اسرائیل آن منزل را به نفع خودش مصادره می‌کند.

منبع: فارس

305

کد خبر: 785834

وب گردی

وب گردی