ضرب الاجل ۲ هفته‌ای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به کومی و ترامپ

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ترامپ و کومی دو هفته زمان داد تا نوار و یادداشت مربوط به تعاملاتشان با یکدیگر را به کنگره تحویل دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی خواست در عرض 2 هفته هر گونه نوار و یادداشتی که از مکالمات صورت گرفته بین خود دارند را به این کمیته تحویل دهند.

ترامپ از پاسخ به این سوال که آیا نوار ضبط شده ای از مکالماتش با کومی وجود دارد یا خیر، امتناع کرده است و کومی نیز در اظهارات روز 5 شنبه گذشته خود در کمیته اطلاعاتی سنا، گفت که یادداشت هایی از تعاملاتش با ترامپ را مستندسازی کرده و حتی این یادداشت ها را از طریق یکی از دوستان خود در اختیار مطبوعات قرار داده است تا شاید محتوای این مکالمات وزارت دادگستری آمریکا را به انتصاب یک مشاور ویژه برای تحقیق درباره روابط دولت ترامپ با روسیه مجاب کند.

«دان مک گان» مشاور حقوقی کاخ سفید و کومی تا تاریخ 23 ژوئن فرصت دارند تا هر گونه نوار و یا یادداشت درخواست شده توسط کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان را به کنگره تحویل دهند.

کمیته قضایی سنا نیز در نامه پنج شنبه شب گذشته خود به «دنیل ریچمن» استاد حقوق دانشکاه کلمبیا و دوست کومی، خواستار دسترسی به یک کپی از یادداشت های رئیس سابق اف بی آی از ملاقات هایش با ترامپ شده است. این کمیته به ریچمن تا روز جمعه گذشته فرصت داده بود که کپی یادداشت ها را همانطور که از کومی تحویل گرفته است به کمیته قضایی سنا تحویل دهد.

یک مقام آگاه تاکید دارد که ریچمن از طریق «رابرت مولر» مشاور ویژه رسیدگی به پرونده ترامپ و روسیه، با کمیته قضایی سنا در ارتباط است اما ریچمن از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

ترامپ روز گذشته کومی را به دلیل اینکه یاداشت مکالماتش با ترامپ را از طریق دوستش در اختیار روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» قرار داده است، به خبرچینی متهم کرد و مدعی شد که اظهارات کومی در سنا، بی گناهی او (ترامپ) را ثابت می کند.

کومی در اظهارات خود در سنا تاکید کرد که علت اخراجش از ریاست اف بی آی، تلاش ترامپ برای مهار تحقیقات درباره روسیه بوده است. کومی همچنین از ترامپ خواست تا تمام نوارهای مربوط به مکالماتشان را منتشر کند.

رئیس سابق اف بی آی با صدور بیانیه های مکتوب و شفاهی در کمیته اطلاعاتی سنا، به عنوان بخشی از روند تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو، در سنا حاضر شد.

منبع: تسنیم

305/300

کد خبر: 785872

وب گردی

وب گردی