وزیر اطلاعات: طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی تهران امروز به هلاکت رسید

حجت الاسلام سید محمود علوی گفت: طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) امروز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به هلاکت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات امشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، گفت: طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) امروز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به هلاکت رسید.

علوی با تسلیت به خانواده شهدا در حادثه تروریستی اخیر و آرزوی شفا برای مجروحان این حادثه اظهار کرد: در سال 94 حدود 30 تیم در 95 حدود 45 تیم و در این دو ماه ونیم سال 96 بیش از 25 تیم تروریستی را زیر ضربه بردیم.

وی ادامه داد:‌ در این چند ماه سال 96 تیم‌های دو تا شش نفره و بعضی اوقات تک‌نفره را شناسایی کرده‌ایم و زیر ضربه بردیم همین که می‌بینیم هر سال تعداد تیم‌های تروریستی که شناسایی می‌شوند بیشتر می‌شود نشان می‌دهد دشمن ول‌کن نیست و این حساسیت امنیتی را افزایش می‌دهد در این سه و نیم سال از حملات تروریستی زیادی جلوگیری کرده‌ایم و با وجود اینکه در کشورهای مختلف اتفاقات تروریستی افتاده در کشور ما چندان خبری از این اتفاقات نبوده است.

علوی افزود: برای ما تعجب‌آور بود که اگر در سال‌های قبل ماهی دو یا هفته‌ای یک تیم تروریستی کشف می‌کردیم اخیرا و در اردیبهشت‌ماه کشف تیم‌های ترور به روزانه رسیده بود که بنا نداشتیم با انعکاس مرتب این دستگیری‌ها آرامش و بهداشت روحی و روانی مردم را صدمه بزنیم و همین که قدمی برمی‌داشتیم خدا رو شکر می‌کردیم و گهگاه به اطلاع مردم می‌رساندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اخیرا فشار به گونه‌ای بود که انگار جنون عملیاتی پیدا کردند و ناکامی‌هایشان آنها را به سرحد جنون رسانده بود، علاوه براین با حمایت‌های مالی و مشوق‌ها از آن سوی مرزها انگیزه بیشتری پیدا کرده بودند و ابعاد برنامه‌هایشان گسترده‌تر از ابعاد یک عملیات تروریستی معمولی بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به کشف یکی از تیم‌های تروریستی در یکی از مناطق کشور خاطرنشان کرد: حدود 10 روز پیش این تیم را زیر ضربه بردیم که 30 قبضه اسلحه کلاشینکف، چهار قبضه تیربار گرینوف دو قبضه آرپی‌جی هفت با 10 موشک آرپی‌جی، 15 بسته هفتصد تایی گلوله کلاشینکف و 4400 فشنگ تیربار گرینوف از آن‌ها کشف شد. آنهایی که با مسائل نظامی آشنا هستند می‌دانند این مقدار اسلحه برای یک عملیات جنگی و نظامی است نه یک عملیات پارتیزانی و چریکی.

وی اضافه کرد: به هرحال قدم به قدم به تیم‌های تروریستی ضربه زده و عناصر اصلی آن‌ها شناسایی شدند و با همراهی سرویس‌های کشورهای همراه بعضی در داخل و بعضی در خارج مورد هدف قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها هم در عمق کشور مورد هدف قرار گرفتند. سرکرده آن‌ها ابوعایشه کردی در مرز مورد هدف قرار گرفت و از بین رفت و مسئول میز عملیات ایران در رقه ابوفارس بود که اخیرا در موصل مستقر شده بود و مورد هدف قرار گرفت.

علوی همچنین بیان کرد: باید به مردم مژده بدهم که بعد از عملیات رذیلانه روز چهارشنبه سرنخ‌های زیادی به دست آوردیم البته تیم‌های زیادی را تحت رصد داشتیم که بنا به ملاحظات گذاشته بودیم به موقع در شرایطی زیر ضربه ببریم ولی به هرحال 42،‌43 نفر شناسایی و دستگیر شدند خانه امنشان در کرمانشاه شناسایی شد و افرادی دستگیر شدند همچنین یک خانه امن دیگر که این 5 تروریست در آنجا هم پیمان شده بودند زیر ضربه رفت و برادر یکی از آن‌ها که از خودشان خطرناک‌تر بود در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار گرفت و در اختیار مأموران اطلاعات است؛ ضمن اینکه فردی که فرماندهی این تیم را به عهده داشت و در مناطق مرزی مستقر شده بود و بعد از هلاکت آن‌ها از کشور خارج شده بود با همکاری سرویس‌های اطلاعات دوست کیفر کارش را داد و توسط سربازان گمنام امام زمان و سرویس‌های اطلاعاتی همکار به درک واصل شد.

302

کد خبر: 785949

وب گردی

وب گردی