برگزاری کارگاه آموزشی «قانون مالیات های مستقیم» در سما لاهیجان

دفتر پژوهش آموزشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل به منظور آشنایی دانشجویان با فرهنگ پرداخت مالیات و چگونگی در آمد کشور از این راه، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع«مالیات های مستقیم» کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه آموزشی غلامپور کارشناس ارشد مالیاتی استان در مورد مالیات و مزایای آن برای اداره کشور سخنانی ایراد نمود.

وی در ابتدای سخنانش به تعریف مالیات پرداخت و افزود: «مالیات انتقال بخشی از درآمد جامعه به دولت محسوب می شود و دولت نیز این مالیات را برای جبران هزینه هایی که برای جامعه و مردم انجام می دهد مصرف می کند.»

وی سپس به موضوع مالیات در کشورهای پیشرفته صنعتی اشاره نمود و اظهار داشت: «موضوع مالیات در کشورهای پیشرفته صنعتی به اندازه‌ای حیاتی و حائز اهمیت است که کارفرمایان،‌ به دانش مالیاتی مسوولان مالی خود اکتفا نکرده و از خدمات تخصصی «حسابداران رسمی» و «مشاوران مالیاتی مجرب»، در کنار کادر مالی سازمان خود، بهره‌ می گیرند».

این کارشناس ارشد مالیاتی به مزایا و ویژگی های مثبت مالیات نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: «اگر مالیات بجا و به موقع توسط مردم و موسسات پرداخت شود، دولت نیز خیلی سریعتر اقدام به انجام پروژه ها و ساخت تاسسیات می کند و امر بهبود زندگی خیلی سریعتر انجام می شود».

وی در ادامه افزود: «پرداخت مالیات کمک بسیار بزرگی است به دولت برای ایجاد رفاه و در زندگی شخصی خودمان البته تمامی این رفاه و آرامش در شرایطی است که مالیات پرداخت شود» .

غلامپور در بخش پایانی سخنانش به انواع مالیات و تقسیم بندی آن اشاراتی کرد و در مورد آنها توضیحات مبسوطی ایراد نمود و به سوالات مختلف دانشجویان پاسخ گفت.

200

کد خبر: 785981

وب گردی

وب گردی