برگزاری انتخابات پارلمانی در فرانسه

مردم فرانسه امروز برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای می‌روند و براساس نظرسنجی‌ها، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه احتمالا اکثریتی که برای اجرای اصلاحات نیاز دارد، به دست می‌آورد.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته پایگاه خبری دویچه وله، رای‌گیری در دور اول انتخابات پارلمانی در مناطق خارج از کشور فرانسه آغاز شده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه احتمال می‌رود که بتواند اکثریت را در پارلمان فرانسه با ۵۷۷ کرسی به دست آورد.

رای‌دهندگان روز شنبه در گویان، گوادلوپ، مارتینیک و سایر ناحیه‌های ماوراءبحار فرانسه به پای صندوق‌های رای رفتند. رای‌دهندگان در کشور فرانسه هم امروز یکشنبه از ساعت هشت صبح به وقت محلی به پای صندوق‌ها می‌روند و حوزه‌های رای‌گیری در اکثر شهرها ساعت ۶ عصر به وقت محلی بسته می‌شود. انتظار می‌رود که تعداد بسیار اندکی از نامزدها بتوانند مستقیما در دور اول رای‌گیری به پارلمان راه پیدا کنند. برای پیروزی، یک نامزد نیاز دارد که بیش از نیمی از آرای مردمی را که باید دست‌کم یک چهارم آرای رای‌دهندگان ثبت‌نام شده باشد، به دست آورد.

امانوئل ماکرون به اکثریت پارلمانی نیاز دارد تا بتواند قوانین مرتبط با اصلاحات را تصویب کرده و همچنین جایگاه ادوار فیلیپ، نخست‌وزیرش را محکم کند.

نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند، حزب میانه‌رو "جمهوری به‌ پیش" ماکرون بین ۳۶۰ و ۴۲۷ کرسی را به دست آورد. در مجموع ۷۸۸۲ کاندیدا برای این کرسی‌ها با هم رقابت می‌کنند. انتظار می‌رود حزب سوسیالیست فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه اکثر ۲۸۰ کرسی خود را که در انتخابات پیشین به دست آورده، از دست بدهد. حزب راست افراطی مارین لوپن موسوم به جبهه ملی فرانسه هم انتظار می‌رود عملکرد خوبی نشان دهد.

حوزه‌های رای‌گیری در پاریس و سایر شهرهای بزرگ دو ساعت دیرتر بسته خواهد شد. نتایج انتخابات به تدریج و همراه نظرسنجی‌های پس از انتخابات اعلام می‌شود.

305

کد خبر: 786000

وب گردی

وب گردی