ویتنام حملات تروریستی تهران را محکوم کرد/ تاکید بر اشد مجازات عاملان

دولت ویتنام حملات تروریستی به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره) در تهران را محکوم و خواستار اشد مجازات عاملان آن شد. ویتنام حملات تروریستی تهران را محکوم کرد/ تاکید بر اشد مجازات عاملان

به گزارش ایسکانیوز، 'لی تای تو هانگ' سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام در بیانیه ای با محکوم کردن حملات تروریستی هفته گذشته تهران، با دولت، مردم ایران و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
به نوشته تارنمای 'ویتنام نت'، وی تاکید کرد که تمام اقدامات تروریستی در هر شکل محکوم و عاملان آن باید به شدت مجازات شوند.
ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) روز چهارشنبه گذشته در دو حمله جداگانه تروریستی، هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که شهادت 17 تن و زخمی شدن ده ها تن را به دنبال داشت.
با هوشیاری ماموران مستقر در حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.
پیکر پاک شهدای ترور روز جمعه با حضور چندصدهزار نفری مردم روزه‌دار از مقابل دانشگاه تشییع و به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
وزارت اطلاعات ایران در سال 94 حدود 30 تیم، در سال 95 حدود 45 تیم و در این دو ماه ونیم سال 96، بیش از 25 تیم تروریستی را زیر ضربه برده است.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 786177

وب گردی

وب گردی