رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی، وزیر دفاع را معرفی کرد

رئیس‌جمهور کره جنوبی «سانگ یونگ-مو» را به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: «مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، یک افسر سابق نیروی دریایی را به عنوان وزیر دفاع کشور برگزیده است. این افسر سابق نیروی دریایی با نام «سانگ یونگ-مو» فرد مناسبی برای پیگیری مسائل مربوط به تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی است.»

سانگ یونگ-مو نیازی به تأیید پارلمان کره جنوبی برای این سمت ندارد؛ اما باید پیش از آغاز کار، در جلسه پرسش و پاسخ قانون‌گذاران شرکت کند.

مون جائه-این در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در 9 مه 2017 ( 19 اردیبهشت 96)، رئیس جمهور این کشور شد. وی پس از برکناری پارک گون-هه در این انتخابات پیروز شد. مجمع ملی کره جنوبی پارک گون هه، یازدهمین رئیس جمهور کره جنوبی، را در 9 دسامبر 2016 استیضاح کرد و او از سوی دیوان عالی این کشور در مارس 2017 از سمت خود برکنار شد.

پارک گون-هه سال گذشته میلادی به همدستی با دوست نزدیکش «چوی سون سیل» برای اعمال فشار به شرکت‌های بزرگ به منظور کمک مالی به دو بنیاد خیریه وابسته به خود متهم شد. این رسوایی به اعتراضات پی‌در‌پی مردم کره جنوبی منجر شد و ده‌ها هزار نفر از مردم با برگزاری تظاهرات، خواهان کناره گیری پارک گون-هه از قدرت شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 786187

وب گردی

وب گردی