ایجاد 15 کارگروه در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف همکاری با صنایع دفاعی کشور

مدیر کل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی 15 کارگروه با هدف همکاری با صنایع دفاع در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و صنعت دفاع را یکی از صنایع مورد توجه این مجموعه علمی دانست.

دکتر داوود ثمری مدیر کل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص بحث ارتباط با صنعت به ایسکانیوز گفت: در زمان مدیریت جدید بحث ارتباط با صنعت به صورت جدی تری مورد توجه قرار گرفته به نحوی که برنامه ها به خوبی ساماندهی شود و در راستای این امر نیاز به یک بازمهندسی در حوزه ارتباط با صنعت داریم.در واقع اولین نکته شناسایی صنایعی است که بتوانیم با آنها ارتباط داشته باشیم و در جهت رفع نیازهای آن ها با توجه به توانمندی های دانشگاه گام برداریم.

وی افزود: این موضوع نیازمند این است که با سازمان و نهادها رابطه محکم تری را نسبت به گذشته ایجاد کنیم به طوری که اگر تفاهم نامه ای با آنها امضا کرده ایم آن را با جدیت دنبال کنیم و در غیر این صورت با آنها تفاهم نامه ای منعقد کنیم و متعاقباً وارد قراردادهای اجرایی شویم.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از صنایع مهم مدنظر دانشگاه آزاد اسلامی، صنایع دفاع است. در این راستا در جلساتی که با موسسه آموزشی و پژوهشی وزارت دفاع داشتیم مقرر شد تا گروه های تحقیقاتی متناسبی را متناسب با فعالیت این صنعت تشکیل دهیم به نحوی که نقش کمک کننده ای را ایفا کنیم.

وی افزود: البته تاکنون به 15 کار گروه پیشنهادی رسیدیم که اگر با صنعت دفاع به توافق برسیم این کار گروه ها را در این بخش راه اندازی خواهیم کرد. البته نکته حایز اهمیت این است که وارد صنایع بزرگی مانند صنایع شیمیایی، غذایی، بهداشتی، خودرو، فلز، هوافضا، فناوری اطلاعات، برق، الکترونیک، محیط زیست، معدن و کشاورزی شویم.

ثمری در ادامه با بیان اینکه باید استان ها را مناسب با صنایعی که در آن استقرار دارند شناسایی کنیم عنوان کرد: در این راستا باید یک سند توسعه در جهت رفع مشکلات صنایعی که در هر استانی وجود دارد مشخص کنیم با توجه به اینکه این فرایند کار جدیدی است می توانیم به عنوان مثال در استان اصفهان، در بحث فولاد و آهن واحدهای دانشگاهی را به این موضوع متمرکز کنیم یا در جنوب کشور اگر بحث نفت را داریم آمایش استانی ما در بحث ارتباط با صنعت،نفت باشد به این ترتیب در همه استان ها یک ارتباط ارگانیک و زنده با صنعت خواهیم داشت.

200/202

کد خبر: 786269

وب گردی

وب گردی