حبیبی: نباید لحظه‌ای در مبارزه با استکبار و استبداد جهانی غفلت کنیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که ما در منطقه با داعش و در جهان با داعش بزرگتر یعنی آمریکا روبه رو هستیم تاکید کرد: در مبارزه با استکبار و استبداد جهانی نباید لحظه‌ای غفلت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب، با اشاره به حوادث تروریستی تهران اظهار داشت: این حادثه تروریستی باید کسانی را که حضور جوانان ما در عراق و سوریه برای دفع فتنه داعش را زیر سوال می‌برند بیدار کند. ما اگر در عراق و سوریه با داعش نجنگیم باید در تهران و شهرهای ایران با آنها بجنگیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد بعد از آمدن ترامپ به عربستان فرمان تروریستی علیه اهدافی در تهران صادر شده باشد. برخی از سیاست‌ورزان داخلی ما هنوز هم گرگ ‌صفتی دولتمردان آمریکا را درک نمی‌کنند یا خودشان را به عدم درک می‌زنند.
حبیبی تاکید کرد: شلیک گلوله‌های دشمن در تهران بار دیگر فجایع و جنایات منافقین را در دهه 60 بخصوص خرداد 60 یادآور شد. نسل جدید باید بداند ملت ایران برای عبور از نفاق داخلی چه هزینه‌هایی پرداخته کرده است. امروز برای عبور از جریان نفاق منطقه‌ای همین هزینه را باید پرداخت کنیم.
وی همچنین در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و 9 توصیه معظم له در دیدار جمعی از دانشجویان گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری به دانشجویان در مورد حفظ آرمانگرایی، واقع‌بینی، تماشاچی نبودن، غلبه دادن گفتمان انقلاب اسلامی بر گفتمان‌های اغیار در جامعه در حقیقت به احزاب سیاسی و نخبگان جامعه هم است؛ بنابراین باید این توصیه‌ها در دستور کار احزاب و گروه‌ها قرار گیرد.
حبیبی گفت: مساله استقلال کشور، نفی سلطه بیگانگان و حفظ مردم‌سالاری دینی برای ما اهمیت دارد و نباید این کلید واژه‌ها را در فرهنگ سیاسی کشور به فراموشی بسپاریم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به مساله قطر و اختلاف مسوولان قطری با عربستان افزود: موضوع اختلاف به موضع دیکتاتوری حکام ریاض در مدیریت شورای همکاریهای خلیج فارس و استخدام آنها در حمایت از تروریسم و به ویژه گروههای تکفیری برمی‌گردد. این موضع هزینه‌بردار است و خیلی‌ها حاضر نیستند این هزینه را پرداخت کنند.
وی تاکید کرد: فشار ریاض برای تعطیلی دفاتر حماس و جهاد اسلامی در قطر هم در حقیقت موضع رژیم صهیونیستی است و این موضعی است که فعلا قطر در برابر آن مقاومت می‌کند.
حبیبی با اشاره به دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی در منطقه گفت: باید درک درستی از تحولات منطقه داشت؛ وزارت خارجه باید این رویدادها را رصد کند و بنابر مصالح نظام جمهوری اسلامی موضع درست در برابر آن بگیرد.
وی در عین حال به شکل‌گیری دولت دوازدهم اشاره و اظهار کرد: مبنای انتخاب باید کارآمدی، توانایی و تعهد انقلابی مسوولان جدید در پاسخ به مطالبات مردم و وعده‌های دولت باشد.

302

کد خبر: 786299

وب گردی

وب گردی