شاسی بلند جدید کیا امسال روانه بازار می شود

کیا در سال جاری یک B-SUV جدید به نام کیا Stonic را وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این خودروساز در کره جنوبی اعلام کرده است که در ماه جولای کیا Stonic را عرضه خواهد کرد.

کیا اعلام کرده که نام این خودرو ترکیبی از کلمه های Speedy و Tonic است که به اولین و آخرین نوت ها در مقیاس موسقی باز می گردد. این نام نشان می دهد که خودروی جدید کیا در عین حال که سریع است چیزی تازه و نوین را در کلاس خود ارائه می کند.

چراغ های جلوی باریک با لامپ های دید در روز، جلوپنجره Tiger nose، تزئین چراغ های مه شکن جلوی عمودی، گلگیرهای عضلانی، تزئین پلاستیکی مشکی، شیشه عقب شیب دار، چراغ های عقب باریک با طرحی متمایز، سپر عقب با دیفیوزر ارتقا یافته و اگزوز دوگانه عناصر طراحی اصلی هستند که در طراحی های ابتدایی این خودرو دیده می شوند. مدل تولیدی این خودرو دارای شیشه های بزرگ تر و رینگ های آلیاژی و تایرهایی با سایز معمولی خواهد بود. این خودرو دارای تودوزی مشکی با رنگ متضاد روی کنسول وسط، فرمان سه پره تخت و نمایشگری بزرگ برای سیستم سرگرمی است.

کیا هنوز جزئیاتی از Stonic را اعلام نکرده اما می توان انتظار داشت موتورهای آن با کیا ریو مشترک باشند چرا که هر دو بر أساس یک پلتفرم ساخته می شوند. کیا ریو 2017 از موتور 1.0 لیتری T-GDI بنزینی با قدرت های 100 و 120 اسب بخار، 1.25 لیتری MPI بنزینی با قدرت 84 اسب بخار، 1.4 لیتری MPI بنزینی با قدرت 100 اسب بخار و 1.4 لیتری TCI دیزلی با قدرت 90 اسب بخار بهره می برد.

کیا Stonic طیف جهانی مدل های شاسی بلند/ کراس اوور این خودروساز را کامل می کند. البته این امر به معنای آن نیست که هیچ مدل مخصوص منطقه ای در دستور کار قرار ندارد. کیا اکنون در حال ساخت یک شاسی بلند ساب کامپکت دیگر برای استرالیا و احتمالا دیگر بازارها است. این خودروساز یک B-SUV را نیز برای بازار هند تایید کرده اما مشخص نیست که این خودرو همان Stonic، مدل در نظر گرفته شده برای استرالیا و یا نسخه ای بازمهندسی شده از KX3 مخصوص چین خواهد بود.

کیا Stonic با مدل هایی همچون رنو کپچر، مزدا CX-3، تویوتا C-HR، هوندا HR-V، اوپل موکا X و نیسان جیوک رقابت خواهد کرد.

401

کد خبر: 786381

وب گردی

وب گردی