بازیگر «خواب آلودگی»: بازی کردن با زبان کردی تاثیر منفی در بازیگری ام نداشته/تمرین واقعی بعد از آموزش شروع می شود!

بازیگر نمایش «خواب الودگی» می گوید: سهیل پورجعفر، کارگردان نمایش از همان جلسات اول تمرین از من خواست تا این کاراکتر را با لهجه ی کردی کرمانشاهی بازی کنم، به واسطه ی اینکه من اصالتی کرد زبان دارم و اهل کرمانشاه هستم به نظر خیلی سخت نمی آمد،اما اینطور نبود چرا که دیالوگ ها کاملا به زبان فارسی نگاشته شده بود و برگردان کردن آنها به لهجه ی مورد نظر و جا دادن آن در دل کاراکتر بسیار سخت و زمان بر بود.

داوود سلیمانی، بازیگر نقش «بهمن» در نمایش «خواب آلودگی» درباره نقشی که در این نمایش ایفا می کند، به ایسکانیوز، گفت: زمانی که نمایشنامه به دستم رسید تنها تعریف مشخصی که برای شخصیت «بهمن» وجود داشت این بود که؛ بهمن، یکی از فرماندهان جنگ است که بعد از آخرین ترکشی که به او اصابت می کند فراموشی می گیرد و حالا به عنوان جانباز اعصاب و روان در آسایشگاهی بستری است اما از اهلیت بهمن صحبتی نشده بود.

او ادامه داد: سهیل پورجعفر، کارگردان نمایش از همان جلسات اول تمرین از من خواست تا این کاراکتر را با لهجه ی کردی کرمانشاهی بازی کنم، به واسطه ی اینکه من اصالتی کرد زبان دارم و اهل کرمانشاه هستم به نظر خیلی سخت نمی آمد،اما اینطور نبود چرا که دیالوگ ها کاملا به زبان فارسی نگاشته شده بود و برگردان کردن آنها به لهجه ی مورد نظر و جا دادن آن در دل کاراکتر بسیار سخت و زمان بر بود.

او افزود: این تجربه را قبل تر در نمایش دیگری که در آن کاراکتری را با لهجه ی لری عهده دار بودم نیز داشته ام و در فاصله ی این دو نمایش چندین نمایش دیگر را بازی کرده ام و بازی کردن با زبان کردی و لهجه های مختلف هیچ تاثیر منفی در روند بازیگری ام نداشته یا بهتر است بگویم به توانایی یا دست کم تجربه ام بسیار افزوده شد.

سلیمانی درباره تاثیر آموزشگاه های بازیگری بر روند پیشرفت یک بازیگر، گفت: موسسه بازیگری، ورکشاپ، دانشگاه یا هر نهاد آموزشی، تنها راه را به بازیگر آموزش می دهد زیرا استادان این آموزشگاه ها به مدت چند ساعت همه ی آن چیز هایی که در طول سال ها تجربه و آموزش خود یاد گرفته اند با هنرآموزان آموزش می دهند اما در نهایت همه ی آنها بر این اصل تاکید دارند که تمرین واقعی بعد از آموزش تازه شروع می شود یعنی هنرجو باید همه ی آموخته هایش را در خلوت خود مرور و تمرین کند،آنجاست که فرد بعد از تمرین های طاقت فرسا میفهمد که آیا می تواند راهش را در این حرفه ادامه دهد؟! استعدادش را دارد؟!به نظر من هیچ کس جز خود شخص نمی تواند جواب این دو سوال را صادقانه بدهد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایش «خواب آلودگی» به نویسندگی احسان بیات‌فر و کارگردانی سهیل پورجعفر است، این نمایش تا 23 خرداد در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه است.
داوود سلیمانی، رامین مسیبی ، محسن قربانی ، آرام سلیمانی و سهیل پورجعفردر این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
از دیگرعوامل این نمایش می توان به دستیار کارگردان و برنامه ریز: آرام سلیمانی ، مشاور هنری: احسان بیات‌فر، منشی صحنه: مهدیه سادات آهنچی، گریم: پیمان حسینی، مجری گریم: مهسا سبزواری، طراح نور و صحنه: سهیل پورجعفر ، روابط عمومی: محمد(مانی) حق جو، طراح پوستر و بوروشور: محمد رضا سخایی، عکس: یلدا ابراهیمی و موسیقی: محسن قربانی اشاره کرد
«خواب آلودگی» هر روز ساعت 17:30 اجرا می شود.
501

کد خبر: 786463

وب گردی

وب گردی