حضور شمشیربازان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات قهرمانی آسیا

شمشیربازان ایران از روز پنجشنبه و همزمان با آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ کنگ، طبق برنامه در سه اسلحه مردان و زنان به مصاف حریفانشان می روند.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی از روز پنجشنبه این هفته به میزبانی هنگ کنگ آغاز می شود. این رقابت ها همچون ادوار گذشته در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان و زنان برگزار می شود. شمشیربازی ایران نیز با ترکیب کامل در هر سه اسحله و هر دو بخش در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

البته ایران در اسلحه فلوره مردان تنها یک نماینده در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد داشت اما در سایر اسلحه ها، تیم های مردان و زنان کشورمان با ترکیب کامل در مسابقات شرکت می کنند. در مجموع شمشیربازی ایران با ۱۹ شمشیرباز در مسابقات هنگ کنگ شرکت خواهد کرد.

ترکیب تیم های شمشیربازی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ کنگ به شرح زیر است:

بخش بانوان
اسلحه سابر: نجمه سازنچیان، کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی و پریماه برزگر
اسلحه اپه: مهسا پور رحمتی، سکینه نوری، اعظم بختی
اسلحه فلوره: نگین کافی، مطهره محسنی، الهه قهرمانی

بخش مردان
اسلحه سابر: مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری
اسلحه اپه: محمد رضایی، طاهر عاشوری، محمد اسماعیلی و محمد کیهانی
اسلحه فلوره: علیرضا ادهمی

در جریان مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا و در بخش مردان، همچون همیشه پیمان فخری هدایت تیم سابر را بر عهده دارد و علی یعقوبیان و احمد اکبری هم هدایت تیم های اپه و فلوره را عهده دار هستند. همچنین زهره صدرزاده هم به عنوان مربی در کنار تیم های بانوان خواهد بود.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا پنجشنبه با برگزاری دیدارهای انفرادی در اسلحه سابر دختران و فلوره مردان آغاز می شود. روز دوم مسابقات به برگزاری دیدارهای انفرادی فلوره دختران و اپه مردان اختصاص داد و در سومین روز مسابقات نیز دیدارهای انفرادی سابر مردان و اپه بانوان برگزار می شود. در پایان دیدارهای انفرادی، رقابت های تیمی با همین ترتیب پیگیری می شود.

بر این اساس اعزام تیم های شمشیربازی ایران نیز بر اساس برنامه مسابقات انجام خواهد شد طوریکه شمشیربازان ایران در قالب سه گروه و طی سه روز متوالی عازم محل برگزاری مسابقات در هنگ کنگ می شوند. برنامه اعزام شمشیربازان به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۲ خردادماه
* تیم سابر بانوان و تیم فلوره مردان همراه با زهره صدرزاده مربی بانوان (۲۹ خردادماه زمان برگشت این گروه است)

سه شنبه ۲۳ خردادماه
* تیم اپه مردان و تیم فلوره دختران همراه با علی یعقوبیان و احمد اکبری مربیان تیم های اپه و فلوره مردان (۳۰ خردادماه زمان برگشت این گروه است)

چهارشنبه ۲۴ خردادماه
* تیم سابر مردان و تیم اپه بانوان همراه با پیمان فخری سرمربی تیم سابر و فضل الله باقرزاه رئیس فدراسیون (۳۱ خردادماه زمان برگشت این گروه است)

همچین رضا پیکرآرا تنها داور ایرانی در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا است. وی فردا عازم محل برگزاری مسابقات در هنگ کنگ می شود.

602

کد خبر: 786480

وب گردی

وب گردی