جشنواره ای برای شناسایی نخبگان سراسر کشور برگزار می کنیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا توکلی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای صحبت های خود گفت: حدود سه سال است که مجوز پارک علم و فناوری اخذ شده است. این پارک به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه در دانشگاه غیردولتی راه اندازی شده است به دلیل وجود مراکز رشد و شتاب دهنده می توان گفت: هیچ دانشگاهی چنین زیرساخت هایی را در اختیار ندارد.

وی افزود: در ابتدای شروع کار تعهد کرده ام که 335 واحد در طی 5 سال ایجاد کنیم. اما به دلیل مشکلات مختلف تا امروز 40 شرکت مستقر شده اند البته حدود 400 تقاضا نیز برای حضور در پارک علم و فناوری برای ما ارسال شده است.

او در ادامه با بیان اینکه پارک های علم و فناوری خصوصی بهترین گزینه برای کمک به دولت در حوزه دانش بنیان هستند گفت: 300 دانشگاه دنیای برتر را مورد بررسی قرار داده ایم که در ده سال گذشته چه کردند و در ده سال آینده چه برنامه ای در دست اقدام دارند. این نقشه راه به ما کمک می کند تا در این حوزه بهتر گام برداریم.

توکلی اضافه کرد: مراکز رشد و شتاب دهنده را با کمک معاونت ریاست جمهوری فعالتر کرده ایم و برنامه های مشترکی با آنها خواهیم داشت. همچنین مجوز راه اندازی پردیس هایی در کل کشور را اخذ کرده ایم که هشت واحد از این پردیس ها در آستانه راه اندازی هستند.

وی افزود: جشنواره ای را برگزار می کنیم که هدف این جشنواره شناسایی نخبگان سراسر کشور است.

200

کد خبر: 786492

وب گردی

وب گردی