سرمایه ما در دانشگاه دانشجویان هستند/ صاحبان فکر باید برای بهتر شدن زندگی مردم کمک کنند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت های مستقر در این پارک بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه رمز موفقیت دانشگاه آزاد باید در حوزه دانش بنیان است گفت: اگر توانستیم نخبه ها را در شهرستان ها شناسایی کنیم و باعث رشد و پرورش آن شویم می توانیم بگوییم موفق بوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه های ما در دانشگاه دانشجویان هستند افزود: باید در دانشگاه بر روی کاربردی کردن پایان نامه های دانشجویی تمرکز کنیم. کار ما باید بسیج کلیه نیروهای درخشان دانشگاه باشد و طوری عمل کنیم که این نیروها استعدادهای خود را بروز دهند.

نوریان در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه باید برای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری متمرکز شود افزود: تغییرات در دهه های اول و دوم قرن بیست و یک به سرعت در حال شکل‌گیری است. ما هم نباید بایستیم و به صورت خطی عمل کنیم. هنر ما باید این باشد که با گام های سریع عمل کنیم.

او در ادامه گفت: باید نیروهایی متناسب با ظرفیت پارک های علم و فناوری جذب شوند. این سیستم باید در سراسر واحدهای دانشگاه مانند خوشه انگور گسترده شود.

نوریان در ادامه گفت: امروز دنیا به سمتی می رود که انسان‌ها در تقسیم بندی های جغرافیایی تاثیرگذار هستند به این معنا که افرادی با عنوان انسان های جهان‌مرکز، در هسته اولیه فکر می کنند و بقیه مردم محور آن‌ها هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه باید مانند رودخانه عمل کنند به این معنا که بستر فعالیت را برای همه علاقمندان فراهم کند و برای آنها سودهی داشته باشد.

او در ادامه با بیان اینکه تمرکز رسانه های دانشگاه باید بر روی معرفی و مسائل دانش بنیان و پارک های علم و فناوری باشد. اگر از مردم عادی درباره موضع دانش بنیان سوال هایی کنیم هیچ کس اطلاعاتی در این زمینه ندارد. بنابراین، باید این موضوع را با عنوان یک فرهنگ در جامعه و در دل مردم جا بیاندازیم. ما به عنوان صاحبان فکر باید به مردم برای بهتر شدن زندگی آنها کمک کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه از پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی نباید هیچ محدودیتی برای کارهای پژوهشی و فعالیت های دانش بنیان وجود داشته باشد و این فعالیت ها باید روز به روز افزایش یافته و افراد بیشتری به این سمت هدایت شوند.

دکتر نوریان با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه به وجود آید، گفت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند فعالیت خود را به گونه ای برنامه ریزی کند که فرهنگ فعالیت های پژوهشی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه شود.

نوریان افزود: مشکل جامعه ما امروز این است که هر ارگان با عنوان چرخ دنده برای خودش کار می کند. این در حالی است که این چرخ دنده ها باید برای یکدیگر کار کنند تا چرخش آنها تکمیل شود. ما هم باید با عنوان روغن به این چرخ دنده ها عمل کنیم.

200

کد خبر: 786524

وب گردی

وب گردی