واکنش آلمان به نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه

صدر اعظم و بسیاری از سیاستمداران بلند پایه آلمانی از نتیجه انتخابات پارلمانی فرانسه و پیروزی حزب ماکرون استقبال کرده و آن را رای قاطعی به اصلاحات دانستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، نتیجه اولین دور انتخابات پارلمانی فرانسه در آلمان مورد استقبال قرار گرفته است.

صدر اعظم آلمان و "مارتین شولتز"، رقیب مرکل در انتخابات صدر اعظمی به "امانوئل ماکرون پیروزی انتخاباتی حزبش را تبریک گفته و آن را برای اصلاحات مناسب دانستند.

حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه موسوم به " به پیش" موفق شد در دور نخست انتخابات پارلمانی پیروز شود.

بر اساس برآورد اولیه نتایج انتخابات سراسری روز یکشنبه حزب " به پیش" و متحدانش توانسته‌اند حدود 32.9 دهم درصد آراء را به خود اختصاص دهند.

در صورتی که این پیش بینی درست باشد این حزب می تواند هفته آینده و در دور دوم انتخابات پارلمانی دست کم 390 کرسی از 577 کرسی پارلمان ملی را به خود اختصاص دهد. این پیروزی به معنی کسب اکثریت پارلمانی برای حزب "به پیش" و متحدانش خواهد بود.

صدر اعظم آلمان، "مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات و بقیه سیاستمداران آلمانی از موفقیت ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه استقبال کردند.

به گفته "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان مرکل موفقیت بزرگ حزب ماکرون را به وی تبریک گفته و تاکید کرد که این یک رای قدرتمند برای اصلاحات است.

مارتین شولتز نیز درباره نتیجه خوب انتخابات پارلمانی فرانسه برای ماکرون ابراز خرسندی کرده و گفت: برای اینکه اروپا را اصلاح کنیم ما نیز در سپتامبر به چنین تغییری نیاز داریم.

"هانس پیتر فریدریش"، معاون رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز پیروزی انتخاباتی ماکرون را به عنوان حمایتی برای تصمیمات اصلاحی آلمان-فرانسه در اتحادیه اروپا ارزیابی کرده و تاکید کرد که فرانسه حالا نه تنها یک رئیس جمهور قاطع بلکه شایسته عمل دارد. آلمان و فرانسه برای پیش بردن مشترک امور در اتحادیه اروپا به این نتیجه نیاز داشتند.

یکی از نمایندگان حزب سبز آلمان نیز از دولت درخواست کرد که حالا مشترکا با فرانسه اصلاحات در اتحادیه اروپا را در پیش گیرد. این مسئله باید همچنین درباره درخواست های ماکرون که برلین با آن مخالف است از جمله پیشنهادات مالی برای منطقه یورو در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم

305/300

کد خبر: 786570

وب گردی

وب گردی