شماره جدید مجله سیاه مشق با عکس جلد  ابوتراب خسروی

شماره جدید مجله‌ سیاه مشق در ۱۶۰ صفحه و قیمت ۷۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این شماره که با اندکی تاخیر به چاپ رسیده، آثار نویسندگان و مترجمین به همراه پرونده‌ی ادبی ابوتراب خسروی و عکس روی جلد از همین نویسنده به چشم می خورد. این مجلد که شماره های ۵ و ۶ مجله را شامل می‌شود با یادداشتی از سیروس ممبینی سردبیر این نشریه پیرامون مشکلات و مصائب ژورنالیسم ادبی آغاز می‌شود و در ادامه بخش‌های مختلف آن مطالب زیر را می‌خوانیم. در بخش ادبیات ایران به دبیری غلامرضا رضایی، داستان‌هایی از قاضی ربیحاوی، ابوتراب خسروی، فرهاد کشوری، شادی خوشکار و عماد شوشتری، همچنین اشعاری از یارمحمد اسدپور، حیاتقلی فرخ‌منش، سریا داودی حموله، سعید اسکندری، نینا رزندی، محمد جانبازان، رضا قنبری و منصور مرید را می‌خوانیم.
بخش ادبیات جهان به دبیری محمد حیاتی شامل خاطره‌ها و نامه‌هایی از ویلیام فاکنر ( ترجمه‌ی صفدر تقی زاده )، داستان‌هایی از یوردان یوفکف ( ترجمه‌ی قاسم صنعوی )، ترومن کاپوتی ( ترجمه‌ی روزبه استیفانی )، دیوید فاستر والاس ( ترجمه‌ی معین فرخی )، جونو دیاز ( ترجمه‌ی امیرحامد دولت‌آبادی فراهانی )، ویرجینیا وولف ( ترجمه ی متین کریمی )، و چند شعر از یوهان ولفگانگ گوته ( ترجمه‌ی علی عبداللهی )، و امیلی دیکنسون ( ترجمه‌ی علی بهروزی ) هستند.
"سفر به باغهای رمشگ" عنوان پرونده ادبی ابوتراب خسروی است که آرش آذرپناه، ابراهیم محبی، رضا نکویی هر کدام از زاویه‌ای به بررسی آثار و اندیشه‌های این نویسنده پرداخته و بهروز ناصری در گفتگویی با خسروی زوایای پنهان بیشتری از آرای این نویسنده‌ی موفق را بر روی مخاطبین گشوده است. در بخش گفتگوی این شماره که به پرسش‌گری بهروز ناصری انجام شده است، حفیظ‌اله ممبینی شاعر و نویسنده‌ی خوزستانی به بیان خاطراتی از دوران همکاری خود با شاملو پرداخته است .
چهار مقاله‌ی "بداهه‌سازی برای تغییر" ( بهزاد قادری و مهسان حسینی )، ایه‌ئولوژی ، تک‌گویی و اقتدارگرایی ( مجتبی گلستانی )، یادداشت‌هایی از بخش علاج‌ناپذیران ( ترجمه‌ی غلامرضا صراف )، و خدمت و خیانت روایت‌ها ( محمد کشاورز )، بخش مقالات و همچنین عناوین نقد فرمالیستی داستان کوتاه "مرثیه ای برای ژاله و قاتلش" از ابوتراب خسروی ( نوشته محمد رضا ایوبی ) و اعتراض سنجاقک (علی عبدی ) بخش نقد این مجله را شامل می‌شوند .
در بخش میراث نامه‌ی منتشرنشده‌ای از محمدعلی جمالزاده به علی دهباشی ، بند میزان ( علی یارزارعی )، تصویرهای ترک خورده ( غلامرضا بهنیا )، و آبادان شهر خاطره‌ها ( هارون شیایایی ) را می‌خوانیم.
برداشت آزاد ، عنوان بخش انتهایی مجله است که ضمن معرفی چند عنوان کتاب، یادداشت‌هایی آزاد از هاشم حسینی، محمد رضا مقدسیان و یک نمایشنامه از فیض شریفی آن را تشکیل می‌دهد.
گفتنی است این شماره از ماهنامه‌ی سیاه‌مشق همچون گذشته به همت غلامرضا رضایی ( دبیر ادبیات ایران )، محمد حیاتی ( دبیر ادبیات جهان )، مجتبا نریمان ( بخش میراث ) و با همکاری بهروز ناصری، محمد شریفی و سردبیری سیروس ممبینی، در ۱۶۰ صفحه و قیمت ۷۰۰۰ تومان روانه‌ بازار نشر شده است.

502

کد خبر: 786634

وب گردی

وب گردی