اتمام ریل‌گذاری بخش دیگری از راه‌آهن مراغه- ارومیه

عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری ‌ ۲۱ کیلومتر از راه‌آهن مراغه- ارومیه حدفاصل نقده تا ارومیه به زودی تکمیل می‌شود و یکی از پنج پروژه شبکه ریلی برای اتصال به پایتخت آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، جبارعلی ذاکری معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن با اعلام این خبر گفت:‌ پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور ۸۸ درصد و پیشرفت فیزیکی کل محور ۷۶ درصد است.

وی با اشاره به قرار گرفتن حدفاصل مهاباد- نقده به طول ۲۳ کیلومتر در چارچوب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد:‌ عملیات اجرایی راه‌آهن مهاباد- نقده نیز تا ایستگاه نقده تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

ذاکری اضافه کرد: با اتمام عملیات اجرایی تا نقده این بخش از پروژه آماده بهره‌برداری است و عملیات ریلگذاری ۱۸ کیلومتر دیگر ازادامه مسیر نیز انجام شده است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، این خط آهن را از نظر حمل ونقل کالا و جابجایی مسافر با توجه به نزدیکی آن به مناطق مرزی شمال‌غرب و سردسیر بودن منطقه مهم ارزیابی کرد و گفت: این خط‌آهن از نظر سهولت و ایمنی تردد و حمل‌ونقل و اتصال مناطق شمالی و مرکز استان به شبکه اصلی راه‌آهن کشور بسیار حایز اهمیت است.

به گفته وی این خط‌آهن موجب افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر تا یک میلیون نفر و افزایش ظرفیت حمل و نقل بار تا ۱/۵ میلیون تن می‌شود.

604

کد خبر: 786641

وب گردی

وب گردی