دغدغه همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت قرآنی در میان دانشجویان وتاثیرات آن است

واحد شهر قدس در سال جاری نماینده غرفه واحد های  دانشگاه های آزاد اسلامی است که از بین 22 موسسه غیر دولتی حائز شرایط شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با محوریت اخلاق وزندگی از تاریخ 8 تا 26 خرداد ماه سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان در حال برگزاری در مصلای امام خمینی است.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها فضای شبستان مصلای امام خمینی علاوه بر آنکه میزبان علاقمندان و بازدید کنندگان از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است و در بین خبرگزاری ها روابط عمومی معاونت قرآنی سیما هر شب بیش از سی آیتم برنامه با موضوعات قرآنی ازمفاهیم اخلاقی وداستانی ضبط و ارسال می کند.
در این میان غرفه دانشگاه آزاد اسلامی میزبان جمعی از مسئولین ومدیران ارشد کشوری بوده است و تاکنون مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری ،سید رضا صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وبه همراه اصحاب رسانه و دیگر مسئولین سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هیت همراه از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید به عمل آورده اند.
رضایی دبیر شورای قرآن و عترت واحدهای استان تهران در این‌باره گفت: واحد شهر قدس در فعالیتهای قرآنی اگر نگویم اول هست جایگاه اول تا سومی را با افتخار به خود اختصاص می دهد و همیشه جزو سه واحد برتر استان تهران بوده و هست.

این مسئول در ادامه افزود :تا اکنون بیست و دو دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش شفاهی و کتبی ویژه استادان ،دانشجویان وکارکنان در واحد شهر قدس برگزار شده است. وی ضمن اشاره به محدویت فضای غرفه گفت: مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه با وزارت علوم بوده است و به دلیل اینکه تعداد دانشگاه های بیشتری شرکت کرده اند متراژ کمتر بوده است. اما باین حال به زعم دوستان و عوامل اجرایی باز هم فضای بیشتری به دانشگاه آزاداسلامی اختصاص داده شده است

رضایی خاطر نشان کرد: در تداوم فعالیت های قرآنی این واحد علاوه بر حضور درنمایشگاه برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی رانیز انجام خواهد داد.

دبیر شورای قرآن و عترت واحدهای استان تهران از حمایت و توجه ویژه دکتر حسین حسن پور درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به فعالیت های قرآنی قدردانی کرد.
رئیس واحد شهر قدس ضمن تشکر از زحمات پرسنل معاونت دانشجویی و فرهنگی اشاره کرد: یکی از دغدعه همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت قرآنی در میان دانشجویان و تاثیرات آن است.

این مقام مسئول به تهیه گلچینی از آثار در نمایشگاه بیست و پنجم و تهیه پایان نامه های دانشجویی با موضوع حجاب و عفاف وپایان نامه های قرآنی بر پایه دانش و روش های تفسیر پژوهی قرآن کریم در لابلای آثار اشاره کرد.

دکتر حسن پور درویشی در ادامه افزود:واحد شهر قدس سعی دارد با ایجاد کرسی های قرآن و عترت به همت کانون های دانشجویی بسیج اساتید و کارکنان فعالیت های قرآنی را در راستای منویات رئیس محترم هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بسط و توسعه دهد و برای دستیابی به این مهم برنامه ریزی درشورای حجاب و عفاف و جلسات شورای فرهنگی صورت گرفته است.

200

کد خبر: 786649

وب گردی

وب گردی