عبدالله: دولت افغانستان در تامین امنیت مردم کوتاهی کرده است

رییس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد: دولت این کشور برای تامین امنیت مردم کوتاهی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز «عبدالله عبدالله» در جلسه هیات دولت افغانستان با اشاره به تظاهرات و اعتراض های مردمی در کابل گفت: تامین امنیت وظیفه ما و نهادهای امنیتی ما است که در آن کوتاهی صورت گرفته است و مردم حق دارند که خشمگین باشند و اعتراض کنند.

وی تصریح کرد: دولت افغانستان علاوه بر تامین امنیت در بخش ارائه خدمات عمومی و حکومتداری خوب نیز موفق نبوده است.

رییس اجرایی دولت افغانستان گفت: ایجاب می‌کند که در بخش ارائه خدمات دولتی ، بررسی‌هایی صورت گیرد و با تشخیص مشکلات و کمبودی‌ها ، تدابیر لازم برای تجدیدنظر اتخاذ شود.

عبدالله با اشاره به تعلیق وظایف فرمانده پلیس کابل و فرمانده مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی پایتخت گفت: تصمیم های بعدی در این زمینه پس از پایان تحقیقات اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام اخیر نیروهای امنیتی در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در کابل گفت: مسوولان امنیتی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رییس اجرایی دولت افغانستان از غیبت برخی وزرای کابینه انتقاد کرد و افزود: شماری از وزرای حاضر در کابل بدون هیچ علتی در نشست‌های هیات دولت شرکت نمی کنند که با آنها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که از نزدیک به 10 روز پیش تاکنون شماری از شهروندان کابل در مرکز شهر ، چادرهای تحصن ایجاد کرده اند و ضمن اعتراض به حملات اخیر تروریستی خواستار برکناری مسوولان ارشد امنیتی هستند.

301

کد خبر: 786658

وب گردی

وب گردی