رمز گشایی چگونگی هلاکت عامل اصلی حمله تروریستی تهران

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: عامل اصلی حوادث تروریستی تهران به دست نیروهای کشورمان در خارج از مرزها به هلاکت رسید، زیرا ما در جاهایی که باید حضور داشته باشیم، حضور داریم و روش برخورد و ابتکار عمل در آنجا دست ما است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، درباره چگونگی دسترسی به عوامل فرماندهی حوادث تروریستی اخیر کشور در خارج از کشور گفت: این‌گونه اقدامات علیه تروریست‌ها در خارج از مرزها اساساً در توافقات حقوقی و قضایی دوجانبه یا چند جانبه با کشورها نمی‌گنجد.


وی خاطرنشان کرد: اینگونه موضوعات را نمی‌شود از طریق اینترپل و یا نهادهای مشابه بین‌المللی نیز پیگیری کرد چرا که بروکراسی آنها اصلاً متناسب با سرعت لازم برای این واکنش‌ها نیست.

پورمختار گفت: بسیاری از عوامل این تحرکات تروریستی اخیر پیش از خروج از کشور بازداشت شدند و مسئول اصلی هماهنگ‌کننده هم بلافاصله در خارج از کشور کشته شد.

وی با ذکر این نکته که کسی از عوامل دو حادثه تروریستی تهران از مرزها خارج نشده است، عنوان داشت: عامل اصلی از ابتدا خارج از ایران بود که همان روز در همان محل استقرار خود به هلاکت رسید.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: این عامل اصلی توسط نیروهای کشورمان در خارج از مرزها به هلاکت رسید چرا که الحمدالله ما در جاهایی که باید حضور داشته باشیم، حضور داریم و روش برخورد و ابتکار عمل در آن نقاط دست ماست و اگر مجدداً بخواهند دست به اقدامات تروریستی بزنند، شاهد برخوردهای شدیدتری از سوی ایران خواهند بود.

منبع:فارس

301/300

کد خبر: 786663

وب گردی

وب گردی