جزئیات برگزاری استانی مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی/آغاز مصاحبه ها از 18 تیر ماه

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی درباره جزئیات برگزاری استانی مصاحبه های دکتری گفت: در تمام واحد های یک استان تنها یک مصاحبه برگزار خواهد شد.

دکتر حسین زاده لطفی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: جلسه هماهنگی با روسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور روسای مراکز استانی و دکتر نوریان برگزار شد که در این جلسه وضعیت مصاحبه های دکتری تخصصی برنامه ریزی و مصاحبه امسال بر اساس نمره کتبی پردازش اولیه شد.

وی افزود: از آنجایی که داوطلبان تنها امکان انتخاب 40 رشته محل را داشتند، پردازش بر اساس نمره کتبی اولیه و انتخاب شخصی افراد انجام گرفت و مقدمات برای تمام واحدهایی که واجد شرایط دعوت به مصاحبه بودند، صورت گرفت.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی خاطر نشان کرد: مصاحبه واحدهای هر استان در مرکز استان انجام می گیرد و طبیعتا ممکن است هر داوطلب در چند استان دعوت به مصاحبه شود. همچنین خاطرنشان می شود در واحد های هر استان تنها یک مصاحبه برگزار می شود.

وی در مورد نحوه احتساب نمرات مصاحبه دکتری به خبرنگار ایسکانیوز گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مصاحبه پنجاه درصد امتیاز کامل و آزمون کتبی نیز پنجاه درصد امتیاز را دارد. در مصاحبه از پنجاه درصد امتیاز، بیست امتیاز مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی از جمله مقالات، کتب، تالیفات و مدارک زبان های خارجی و دیگر افتخارات ارائه شده توسط داوطلب است و سی امتیاز مربوط به فرآیند مصاحبه و ارزیابی اساتید در جلسات مصاحبه است.

حسین زاده لطفی ادامه داد: مصاحبه ها بعد از اعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی شروع خواهد شد. پس از اتمام تعطیلات تابستانی دانشگاه، با یک روز وقفه از 18 تیرماه مصاحبه ها آغاز می شود. بر اساس برنامه ریزی که برای استان ها صورت گرفته، هر استان چهار تا پنج روز زمان مصاحبه خواهد داشت تا داوطلبینی که در استان های مختلف دعوت به مصاحبه شده اند امکان حضور در همه مصاحبه ها را داشته باشند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی در پایان گفت: فرآیند مصاحبه حدود بیست روز به طول خواهد انجامید و با دقتی که روسای استان ها خواهند داشت و با نظارتی که انجام می گیرد، به امید خدا این گزینش ها به نحو احسن انجام خواهد شد.

201/200

کد خبر: 786734

وب گردی

وب گردی