22تیر ماه؛ برگزاری اجلاس نسل چهارم صنعت در برج میلاد تهران/تفویض اختیار به معنای تغییر در روح ساختار دانشگاه آزاد اسلامی

شورای پژوهش و فناوری استان تهران عصر امروز با حضور دکتر موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسیولان و مدیران پژوهشی به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در شوروی پژوهش و فناوری استان تهران اظهار کرد:
دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بزرگترین و برخوردارترین استان از حیث اساتید، دانشجویان و ... است و قطعا با استعداد هایی که در این منطقه وجود دارد امیدواریم به دانشگاه های نسل چهارم که دانشگاه های تاثیرگذار است برسیم.

وی افزود: دکتر ولایتی رییس هیات موسس و دکتر نوریان رییس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی همواره تاکید دارند که به سرمایه های انسانی توجه شود و نسبت به جذب نخبگان گام برداشته شود.

وی ادامه داد :در واقع باید از خروج ژن های برتر از کشور جلوگیری شود زیرا در غیر اینصورت ما ژن های برخوردار را از دست خواهیم داد.

وی با بیان این نکته که در مدیریت جدید تمرکزمان بر شناسایی استعداد برتر است عنوان کرد: ما باید سرامدان علمی و پژوهشی و نخبگان را در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم.

همچنین در خصوص پارک های علم و فناوری تمرکز ما بر توسعه زیر ساخت های پژوهشی مانند آزمایشگاه ها، کارگاه ها و... خواهد بود.

وی ادامه داد :با توجه به افزایش بودجه پژوهشی فرصت مناسبی خواهیم داشت تا کارها را در استان برخورداری مانند تهران ساده تر پیش ببریم و آن را به یک بنچ مارک در کل کشور تبدیل کنیم. بعلاوه الگوی مناسبی برای دانشگاه های سراسر کشور باشیم.

وی عنوان کرد :نگاه ما به تفویض اختیار در واحد ها است.در واقع ما مسئولان مستقر در واحد ها را بهتر از خود میدانیم و باورمان این است که کمک دستی برای استان ها باشیم.

وی خطاب به مدیران حوزه پژوهشی واحدها گفت: با تفویض اختیار و چابک سازی، سازمان ها و تغییر ساختار نه به معنی تغییرات سازمانی بلکه روح ساختار که نام آن تمرکز و عدم تمرکز، رسمیت و پیچیدگی است بتوانیم در کنار شما باشیم تا بهتر ایفای نقش کنید.

موسی خانی افزود: در نسل چهارم صنعت قرار داریم به همین منظور دکتر جاسبی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اجلاسی ترتیب دادند تحت عنوان نسل چهارم صنعت یا انقلاب چهارم صنعتی که 22 تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نسل چهارم با محوریت IT،رباتیک و هوش مصنوعی بوده و از این جهت باید این موضوعات مدنظر واحد های دانشگاهی قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمان مدیریت دکتر ولایتی فرصتی جدی برای ما به وجود آمده است زیرا تعاملات گسترده ایشان با مسئولان و اهمیتشان موجبات پیشرفت دانشگاه را فراهم می آورد.

200/202

کد خبر: 786738

وب گردی

وب گردی