مهمترین عناوین و اخبار روز ایسکانیوز

چرایی تغییر نام راکتور اراک، آخرین اخبار از هلاکت ابر تروریست، تمام آنچه رضا کیانیان از نقش خود در سری جدید سریال شهرزاد می گوید، پیروز نهایی انتخابات پارلمانی فرانسه، آخرین قیمت سکه تمام بهار آزادی و دلار، تاثیر بازی ازبکستان و ایران بر اخبار ورزشی ،آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را در بسته خبری امروز ایسکانیوز ببینید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،مهمترین عناوین و اخبار حوزه های، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،ورزشی،بین الملل و دانشگاه و علم و فن آوری در روز دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۳۹۶ در ادامه آورده می شود:

سیاسی و بین الملل
واکنش های نمایندگان اقلیت مجلس به حادثه اخیر تروریستی پایتخت، تغییر نام راکتور تحقیقاتی اراک به راکتور تحقیقاتی خنداب،تاکید ظریف بر روند اجرای طبیعی برجام، نهایی شدن طرح مقابله با سنای آمریکا، نشست فصلی شورا ی حکام، اعلام پایان مرحله اول عملیات در بادیه از سوی ارتش سوریه و بازداشت مخالف دولت روسیه در مسکو از مهمترین عناوین و اخبار در حوزه سیاسی و بین الملل هستند.

* واکنش های نمایندگان اقلیت مجلس به حادثه اخیر تروریستی پایتخت

نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز با تاکید بر اینکه در کشوری مانند ایران هیچ تفاوتی میان شهروند عادی و شهروند اقلیت وجود ندارد و همه با هم و برابر در این کشور زندگی می کنیم و متحد هستیم گفت:هیچ نیرویی توان گسست اتحاد را از ملت ایران ندارد.

نماینده اهل سنت مردم پاوه و اورامانات نیز در گفتگو با ایسکانیوز با بیان اینکه داعشی یک تفکر تکفیری است که ورای سرزمین ها فعالیت داردگفت: ترویج تفکر داعشی، تکفیری،در جهان اسلام پروژه آمریکا است و هدف آن این است تا چهره‌ای خشن از اسلام را به دنیا نشان دهند.

* تغییر نام راکتور تحقیقاتی اراک به راکتور تحقیقاتی خنداب
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تغییر نام راکتور تحقیقاتی اراک به راکتور تحقیقاتی خنداب را در راستای حفظ ماهیت آب سنگین این راکتور در اسناد مربوط رسمی آژانس دانست.
وی گفت: تغییر این نام به دلیل این بود که در اسناد ماهیت آب سنگین این راکتور حفظ شود.


* تاکید ظریف بر روند اجرای طبیعی برجام
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روند اجرای برجام طبیعی پیش می رود گفت: روند اجرای برجام با توجه به این که هم ایران هم کشورهای اتحادیه اروپا متعهد به اجرای برجام هستند به صورت طبیعی پیش می رود و تصمیم جدید سنای آمریکا نشانه کوته نظری آنها است.

* نهایی شدن طرح مقابله با سنای آمریکا
علاالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه چرا مجلس با وجود طرح اقدام متناسب و متقابل علیه عهدشکنی آمریکا مجددا در صدد تهیه طرحی در مقابله با اقدام اخیر سنای آمریکا در تحریم علیه ایران است، گفت: آمریکایی‌ها در طراحی طرح کنگره خود بسیار فراتر از مسائل عادی اقدام کردند.
وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از طرح تحریم‌های سنای آمریکا نقض برجام است لذا طبق توافق برجام هر اقدام و گامی در جهت روح برجام، نقض و خلاف است.

* نشست فصلی شورای حکام
نشست فصلی شورا ی حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مقر آژانس در وین آغاز بکار کرد.
محورهای اصلی این نشست پنج روزه گزارش سالانه آژانس ، گزارش همکاری های فنی سال 2016، نظارت و راستی آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت، درخواست پادمان در کره شمالی و اجرای موافقت نامه ان.پی.تی در جمهوری سوریه اعلام شده است.


* اعلام پایان مرحله اول عملیات در بادیه از سوی ارتش سوریه
مرزهای جنوبی سوریه و "بادیة الشام" یا بادیه سوریه (منطقه صحرایی) در مرزهای جنوبی آن در حال حاضر از همه جبهه‌ها برای ارتش سوریه مهمتر است به طوریکه ارتش عملیات در اطراف رقه را متوقف کرده و توجه خود را روی این منطقه استراتژیک گذاشته است. ارتش در این راستا پایان مرحله اول عملیات در بادیه را اعلام کرد.


* بازداشت مخالف دولت روسیه در مسکو
صفحه رسمی الکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه از بازداشتش پیش از برگزاری تظاهرات در مسکو خبر داد.
همسر الکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه در صفحه کاربری خود در توئیتر اعلام کرد او روز دوشنبه در حالی که قرار بود در تظاهرات علیه دولت در مرکز پایتخت روسیه شرکت کند دستگیر شد.

* آخرین اخبار از هلاکت ابر تروریست

معین الکاظمی یکی از فرماندهان حشدالشعبی درباره انتشار برخی اخبار پیرامون کشته شدن "ابوبکر البغدادی" در حملات ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: اخبار کشته شدن ابوبکر البغدادی دقیق نیست.

فرهنگی

*مهدی شفیعی: امیدواریم مجموعه صبا به چرخه اجرا وارد شود

مهدی شفیعی در گفت و گو با ایسکانیوز، ابراز امیدواری کرد که مجموعه تئاتر «صبا» به زودی راه اندازی شود، او در این باره گفت: مجموعه «صبا» مدت ها است که ساخته شده است و به آقای محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و شهرام کرمی ماموریت داده بودند که مجموعه «صبا» را راه اندازی کنند.

*آغاز پیش فروش بلیت های «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی از هفته آینده
بلیت‌های سه روز اول نمایش «اعتراف» که قرار است از ٣١ خرداد در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رود، به صورت اینترنتی پیش فروش می‌شود.
جایزه ادبیات اقلیت، برگزیدگان خود را شناخت
برگزیدگان نخستین دوره جشنواره داستان کوتاه پانزده کلمه‌ای کودکان کار(جایزه ادبیات اقلیت) معرفی شدند.

شرایط دریافت حق‌السهم بن‌های دانشجویی و دانش‌آموزی اعلام شد
دانشجویان و دانش‌آموزانی که در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از بن کارت‌های خرید کتاب استفاده نکرده‌اند، می‌توانند از اول تیرماه نسبت به دریافت حق‌السهم خود اقدام کنند.

*رضا کیانیان از نقش خود در سری جدید سریال شهرزاد گفت
رضا کیانیان با اشاره به انتشار فصل دوم سریال «شهرزاد» در اینستاگرام خود نوشت: براى فصل دوم نقشى به من پیشنهاد شد، که نتوانستم قبول نکنم. نقشى پر از تناقض. پر از چالش هاى درونى...از همان نقش هایى که دوست دارم.

گلاب آدینه جایزه بهترین دستاورد هنری را از جشنواره «بروکلین» به دست آورد
گلاب آدینه بازیگر سینمای ایران جایزه بهترین دستاورد هنری را برای بازی در فیلم سینمایی «آبجی» از جشنواره بین المللی فیلم بروکلین در نیویورک کسب کرد.

*رگ خواب پس از شب‌های قدر اکران می‌شود
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با مهر از اکران فیلم سینمایی «رگ خواب» ساخته حمید نعمت الله بعد از شب‌های قدر خبر داد.

دانشگاه، دانش و آموزش، علم و فناوری

مهتمرین عناوین و اخبار حوزه دانشگاه، دانش و آموزش، علم و فناوری در ادامه از نظر می گذرد:

*بازدید دکتر نوریان از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت های مستقر در این پارک بازدید کرد.


*22تیر ماه؛ برگزاری اجلاس نسل چهارم صنعت در برج میلاد تهران
شورای پژوهش و فناوری استان تهران عصر امروز با حضور دکتر موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسیولان و مادیران پژوهشی این سازمان برگزار شد.
موسی خانی در این نشست گفت: در نسل چهارم صنعت قرار داریم به همین منظور دکتر جاسبی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اجلاسی ترتیب دادند تحت عنوان نسل چهارم صنعت یا انقلاب چهارم صنعتی که 22 تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.


*انتخاب رشته 33 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته/مهلت انتخاب تا پایان روز پنجشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از ساعت 19:30 روز گذشته یکشنبه 21 خرداد 96 سیستم انتخاب رشته آزمون ارشد ناپیوسته فعال گردید و تا ساعت 8 صبح امروز دوشنبه 22 خرداد از تعداد 658 هزار و 108 داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد 33 هزار و 600 داوطلب انتخاب رشته کرده اند.

ورزشی

در بسته ورزشی امروز ایسکانیوز می خوانید:

* تیم‌های ملی ایران و ازبکستان از ساعت 21:15 امشب (دوشنبه) در بازی هفته هشتم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه از گروه A آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

*صعود به جام جهانی با یک پیروزی
علیرضا بیرانوند، سعید آقایی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد.

الکساندر لبانوف، اودیل احمدوف، آکمال شورامدوف، ایگو کریمک، آنزور اسماعیلوف، استانیسواو آندرف، عزیر حیدروف، الدور شومورودوف، سرور جپاروف، ایگور سرگیف و تیمور عبدوخولیوکوف.

مهدی طارمی می‌تواند امشب، نام خود را در فوتبال ملی ثبت کند.طارمی در مقابل قطر و چین در همین مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه دو گل به ثمر رساند، و اگر امشب نیز گلزنی کند، هت تریک کرده و نامش برای همیشه در تاریخ ثبت می‌شود. مخصوصا اگر گل صعود ایران را به ثمر برساند.

*شمشیربازان دانشگاه آزاد در رقابت های آسیایی
شمشیربازان ایران از روز پنجشنبه و همزمان با آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ کنگ، طبق برنامه در سه اسلحه مردان و زنان به مصاف حریفانشان می روند. مهسا پور رحمتی، مطهره محسنی، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن نیز بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستند که به این دوره اعزام خواهند شد.

*نوجوانان برای هند استارت می زنند
کادر فنی تیم نوجوانان ایران اسامی بازیکنان این تیم برای حضور در اردوی تهران را اعلام کرد. 27 بازیکن به اردوی تیم نوجوانان ایران دعوت شدند.این اردو تا روز 31 خرداد به طول خواهد انجامید. شاگردان چمنیان خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی هند آماده می‌کنند.

اقتصادی

افزایش نرخ سکه و افت دلار در بازار آزاد،افت شاخص کل در بازار سرمایه،معامله ۷۵هزار اوراق تسه، افزایش قیمت نفت در بازار جهانی،واردات تخم مرغ به قطر از مهمترین اخبار اقتصادی امروز ایسکانیوز هستند.

*افزایش نرخ سکه و افت دلار در بازار آزاد

براساس آخرین آمار اعلام شده قیمت سکه تمام بهار آزادی افزایش و نرخ دلار در بازار آزاد با کاهش همراه بوده است.

*افت شاخص کل در بازار سرمایه
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل با افت ۳۰۶ واحدی به ۷۹ هزار و ۵۶۴ واحد رسید.


*معامله ۷۵هزار اوراق تسه
لازم به ذکر است که در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نیز شاهد معامله بیش از ۷۵ هزار ورقه به ارزش تقریبی ۵۸ میلیارد ریال بودیم.
*افزایش قیمت نفت در بازار جهانی
گفتنی است که نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با افزایش یافت.
*واردات تخم مرغ به قطر
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن از از درخواست قطر برای واردات تخم مرغ از ایران خبر داد.

کد خبر: 786774

وب گردی

وب گردی