خودروی جدید Nio وارد بازار می شود

Nio EP9 با نام قدیمی Next EV که بیشتر به خاطر رکوردشکنیش در مسیر  نوربورگرینگ شناخته می شود خود را آماده رقابت با تسلا و شاسی بلند جدیدش می کند.

به گزارش ایسکانیوز، Nio EP9 که اولین خودرو تولید انبوه برندش است توانسته توجهات زیادی را سطح جهان به خود جلب کند. البته پیش از آن خودروهای ES8 معرفی شده که تیراژ بسیار محدودی داشت و نتوانست ان چنان که باید بازدیدکنندگان از نمایشگاه اتومبیل شانگهای را تحت تاثیر قرار دهد. حالا این شرکت به دنبال آغاز تولید انبوه و عرضه این ابر خودرو در بازارسال آینده چین است تا بلکه بتواند به تدریج بخشی از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دهد .

نیو که یک شرکت نوظهور است در حال حاضر ارزشی 2.9 میلیارد دلاری در بازار دارد و تاکنون در آمدی یک میلیارد دلاری را نیز کسب کرده. Nio برای تامین هزینه های انجام شده اش رقم 1.488 میلیون دلاری را برای خودروی EP9 در نظر گرفته و تلاش دارد با اتکای به فناوری های جدید آن نظیر سامانه هدایت خودران گوی سبقت را از تسلا برباید.

در همین راستا Nio اقدام به دریافت پروانه های انجام آزمایش جاده ای از مقامات ایالت کالیفرنیا کرده است. گفته می شود که شاسی بلند الکتریکی Es8 آن سال 20200 به عنوان رقیب مستقیم تسلا مدل ایکس و با سطح دوی هدایت خودران روانه بازار خواهد شد.

401

کد خبر: 786798

وب گردی

وب گردی