پوتین :  آمریکا از تروریست ها برای بی ثباتی و ناامنی اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می کند

­رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کرد: آمریکا از تروریست ها برای بی ثباتی و ناامنی اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می کند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در سخنانی در فیلم مستند اولیور استون کارگردان مشهور آمریکایی گفت :« ما بر خلاف بسیاری از شرکای خود هرگز در امور سیاسی کشوری دخالت نمی کنیم ».
اولیور استون در این فیلم مستند درباره مسایل و موضوعات مختلف با ولادیمیر پوتین صحبت کرده است .
کارگردان آمریکایی رئیس جمهور روسیه را مثل یک بازیکن شطرنج توصیف کرد .
پوتین همچنین گفت آمریکا از تروریست ها برای بی ثباتی و ناامنی اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می کند .
رئیس جمهور روسیه افزود :« به شما می گویم که شرکای آمریکایی ما از یک سو از حمایت از روسیه و آمادگی برای همکاری با مسکو به ویژه درباره مبارزه با تروریسم سخن می گویند از طرف دیگر از تروریست ها برای ایجاد بی ثباتی در اوضاع سیاسی داخلی روسیه استفاده می کنند ».
پوتین تاکید کرد آمریکا خود به تقویت فعالیت گروه تروریستی القاعده کمک کرده است و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد .
وی افزود :« القاعده نتیجه فعالیت های ما نیست بلکه نتیجه عملکرد دوستان آمریکایی ما است و تلاش ها برای شکل گیری این گروه تروریستی از زمان جنگ شوروی سابق در افغانستان و زمانی که سرویس های اطلاعاتی ویژه آمریکا از جریان های تندرو در مبارزه با نیروهای شوروی در افغانستان حمایت می کردند ، آغاز شد ».
پوتین تاکید کرد آمریکایی ها خودشان القاعده و بن لادن سرکرده این گروه را تربیت کردند.
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه در ادامه اوضاع از کنترل مقامات آمریکایی خارج شد ، گفت همواره چنین اتفاقاتی رخ می دهد و و شرکای آمریکایی ما باید به این امر واقف باشند که شکل گیری و فعالیت این گروه تقصیر آنان است .
ولادیمیر پوتین تصریح کرد زمانی که مشکلات در شمال قفقاز و چچن روسیه آغاز شود ، مقامات آمریکایی از بحران در این مناطق حمایت کردند .
وی یادآور شد جنگ سرد به پایان رسیده است و مسکو روابط شفافی با کل جهان ، اروپا و آمریکا دارد و سرویس های ویژه آمریکا به جای حمایت از تروریست ها باید از مسکو در زمینه مبارزه با تروریست ها پشتیبانی کنند.

306/300

کد خبر: 786867

وب گردی

وب گردی