تقدیر از آثاری با محوریت «کرامت انسانی» در جشنواره آواها و نواهای رضوی

برزین ضرغامی گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی از هنرمندان موسیقی در جهت تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی حمایت می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی با اعلام این مطلب گفت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواها ی رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی، حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار موسیقایی رضوی، تولید و نشر آواها و نواها در حوزه فرهنگ رضوی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: با توجه به تأثیرگذاری هنر موسیقی و نقش و جایگاه آن در جامعه کنونی و اقبال عمومی نسبت به این هنر والا، با حمایت و جذب هنرمندان و تولیدات سمعی و بصری با موضوع امام رضا (ع) در دو حوزه آهنگسازی و اجرا می توان آثار جدید و ارزشی را در سطح جامعه معرفی و نشر داد و از این طریق به انتقال و گسترش مفاهیم و ارزش های اعتقادی و آیینی در میان عموم مردم به ویژه نسل جوان همت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب شعار پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با عنوان « کرامت انسانی»، دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در بخش ویژه خود از آثاری که با محوریت «کرامت انسانی» و با الهام از آموزه های رضوی تولید شده باشند تقدیر ویژه می کند.

برزین ضرغامی ابراز امیدواری کرد: استان تهران که با تصویب شورای سیاستگذاری و کمیته اجرایی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عهده دار برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی شده است بتواند با بهره مندی از پتانسیل ها و قابلیت های مناسب هنری و برخورداری از منابع مفید در سطح ملی گام های ارزنده ای در توسعه فرهنگ رضوی بردارد.

وی بر حمایت از هنرمندان و تولید آثار موسیقایی در حوزه رضوی تأکید کرد و گفت: آثار برگزیده ی این جشنواره به صورت حرفه ای ثبت و ضبط می شود و انشاالله پس از برگزاری جشنواره برای استفاده عموم ارائه خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را 25 تیرماه 96 و زمان برگزاری جشنواره را همزمان با دهه کرامت اعلام کرد و از کلیه هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان به سایت Tehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.

502

کد خبر: 786882

وب گردی

وب گردی