کی روش: رفتن به جام جهانی آسان نیست/ تنها 2 نفر از صعود تیم ملی خوشحال نیستند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ۲ نفر در درون فدراسیون فوتبال هستند که از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ خوشحال نیستند.

به گزارش ایسکانیوز، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی که یک پیراهن تیم ملی با شماره ۴ با خود به نشست خبری آورده بود، به یکباره با ۴ بازیکن تیم ملی در اتاق کنفرانس مواجه شد.
مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد، دژاگه و احسان حاج صفی هر ۴ نفر وارد سالن شدند و کی روش را با آب خیس کردند و شادی کردند.
سرمربی تیم ملی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه دیدند که نتیجه بسیار خوبی به دست آوردیم و یک تیم بسیار خوب بودیم.
وی افزود: در ابتدا باید این را بگویم که بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم. ازبکستان بازیکنان خوبی داشت. صعود به جام جهانی آسان نیست در حالی که برخی تصور می‌کردند که صعود به جام جهانی دشوار است. با تیم‌هایی که بازی داشتیم این مساله مشخص شد. بازیکنان تیم ملی فوتبال را تحسین می‌کنم و به بازیکنان و تیم ملی ازبکستان تبریک می‌گویم. آنها باختند اما باخت هم جزیی از مسابقه است و برای این تیم هم بهترین ها را آرزو دارم.
کی روش تصریح کرد: به بازیکنان خودم باید دو کلام بگویم، اینکه با تعهد و انگیزه بسیار بالا و فداکاری در طول سفری که با هم داشته‌ایم امشب به اینجا رسیدیم. بازیکنانم فداکاری زیادی از خود نشان دادند. تمام کشور مخصوصا هواداران فوتبال خیلی خوشحال شدند و فقط یکی دو نفر که همین جا هم شاید نشسته باشند که از صعود تیم ملی خوشحال نباشند، حتی درون فدراسیون هم یکی دو نفر از این صعود خوشحال نیستند ولی امروز روز ماست و آنها باختند.
سرمربی تیم ملی تاکید کرد: بازیکنان را تحسین و تقدیر می‌کنیم، برای کاری که برای کشورشان انجام دادند. خیلی از اوقات بدون هیچ حمایتی، بدون هیچ امکاناتی کار را انجام دادیم و برخی حتی برنامه آماده سازی تیم ملی را می خواستند متوقف می‌کردند.
وی افزود: از طرف خودمان کادر مربیگری تیم ملی از هواداران و دست اندرکارانی که به ما کمک کردند، افرادی که بدون هیچ نام و نشانی به تیم ملی کمک کردند و من از آنها تشکر کنم.
کی روش در مورد صعود از گروه در جام جهانی ۲۰۱۸ برنامه‌ای دارد یا نه، اظهار داشت: امروز روز جشن است و بهتر است بحث در این مورد را متوقف کنیم و فردا صبح بهترین برنامه‌ ریزی را برای آماده سازی تیم ملی داشته باشیم. در ۶ سال گذشته هر بار برنامه آماده سازی خودمان را مدون کردیم آنها تلاش کردند این برنامه اجرایی نشود و بروید از آنها سوال کنید. از کادرفنی تیم ملی و بازیکنان نپرسید که چه باید برای تیم ملی بکنیم. از خودتان اصحاب رسانه بپرسید که برای تیم ملی چه کار خواهید کرد که در این مورد تیم ملی را هم حمایت نکردید.
سرمربی تیم ملی در مورد برنامه‌هایش گفت: برنامه کوتاه مدتی که پیش رو داریم، دو بازی مقدماتی جام جهانی باقی است و از این ۶ امتیاز باقی مانده می خوایم کامل‌ترین امتیاز را بگیریم و اگر چه صعود کرده‌ایم اما می‌خواهیم بهترین عملکردمان را در این مدت انجام بدهیم. اگر در مورد بازی‌های دوستانه باید بگویم افتخاری است که با روسیه میزبان جام جهانی است ۱۰ اکتبر بازی دوستانه انجام می‌دهیم.
کی روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رکوردهای خوبی در تیم ملی به دست آورد و چه توقعی از مسئولان ارشد کشور برای حمایت از تیم ملی دارد زیرا وزیر ورزش هم گفته که تیم ملی پتانسیل صعود در جام جهانی را دارد و همه امکانات کشور را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد، گفت: لطف بفرمایید وزیر ورزش چه حرف‌هایی زده است؟( خبرنگاری صحبت‌های وزیر را به طور دقیق‌تر بیان کرد.) بعد از ۶ سال دوستم هیچ صحبتی در این مورد ندارم. ۶ سال است که در این کشور هستم. با سه تیم مختلف ۴ مرتبه به جام جهانی صعود کرده‌ام با تیم های ایران، آفریقای جنوبی و پرتغال.
کی روش در مورد اینکه تاج گفته برنامه بلند مدت با شما داریم و آیا قرار است روی تیم‌های پایه هم نظارت بکنید گفت: امشب شب مناسبی نیست که بخواهیم در مورد این برنام‌ها صحبت کنیم. مطمئنا وقتی ریاست فدراسیون نظرم را در مورد مساله‌ای بپرسند من پاسخ ایشان را می‌دهم و نظرم را به ایشان می‌گویم. وقتی برای اولین بار به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کردیم زمان مناسبی برای توسعه فوتبال ایران بود ولی در این سال ها هیچ تغییری را در پیشرفت فوتبال ایران نمی‌بینم. بهترین آرزویم برای فوتبال ایران این است که یکبار برای همیشه فدراسیون افرادی که مانع پیشرفت فوتبال ایران شدند را بگیرند. بتوانیم یک برنامه ای که هواداران فوتبال ایران مستحقش هستند را تدوین کنیم. در حال حاضر دو دوره صعود پیاپی به جام جهانی را داریم اگر فوتبال ایران از این فرصت تاریخی برای برنامه ریزی آینده استفاده نکند اشتباه مرتکب شده اما من فقط می‌توانم نظرم را بگویم اما امشب فقط باید جشن بگیریم و افرادی که همیشه در کنار ما بودند و عاشق ما بودند و به تیم ملی و بازیکنان اعتماد داشتند دلیل اصلی امروز ما فقط همین افراد هستند.

602

کد خبر: 786919

وب گردی

وب گردی