اجرای طرح کارانو  کلید خورد

در ادامه روند برنامه های توسعه کار آفرینی و توانمند سازی جویندگان کار؛ اجرای طرح "کارانو" با هدف ایجاد شبکه حمایتی و پشتیبانی نوآوری برای کارآفرینان با همکاری دانشگاه امیر کبیر از سوی شهرداری منطقه 11 آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 در این باره گفت:طرح ویژه "کارانو" با هدف ایجاد شبکه حمایتی، پشتیبانی نوآوری و همچنین ایجاد پل ارتباطی با بازار فروش در داخل و خارج از کشور؛ برای تعداد محدودی از شهروندان با همکاری دانشگاه امیرکبیر تهران اجرا می شود.

وی مخاطبان طرح را 50 نفر از شهروندان صاحبان ایده، صاحبان کسب و کار و متقاضیان اشتغال معرفی کرد که پس از غربالگری اولیه 30 نفر وارد دوره های آموزشی- مشاوره ای طرح می شوند.

طباطبایی در خصوص ویژگی طرح افزود: آن چه اجرای این طرح را متمایز می‌سازد؛ ارایه بسته کاملی از آموزش‌های مهارتی تخصصی خویش فرمایی خلاق و کارآفرینی نوآورانه است. در این طرح افراد ضمن آشنایی با پتانسیل‌های خود؛ توانمندسازی را در حوزه کسب و کار و خویش فرمایی خلاق بر مبنای اصول نوآوری و رقابت پذیری نیز دنبال می‌کنند.

به گفته طباطبایی پشتیبانی ثانویه فعالیت‌های فرد پس از توانمندسازی در قالب خدمات مشاوره‌ای نیز از ویژگی‌های دیگر این طرح است که کسب و کار نوین شکل گرفته را در جهت صحیح هدایت می‌نماید تا کسب و کار ایجاد شده بتواند پایداری لازم را داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: توجه به اصول روان شناختی در بسته مشاوره‌ای و همچنین ارزیابی ایده بر اساس شاخص‌های نوآوری از جمله ویژگی‌های اصلی طرح است که متمایز از مشاوره‌های معمول است. این بسته مشاوره‌ای در دو دسته صاحبان ایده و متقاضیان اشتغال می‌تواند هدایت هدفمندی را در آینده شغلی آنها ارایه نماید.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد شبکه پس از گذراندن دوران پشتیبانی خود در قالب بودجه معین شهرداری، می توانند از خدمات جانبی شبکه با هزینه شخصی و تخفیف ویژه نیز بهره‌مند شوند تا اشتغال پایدار آن ها تضمین شود.

700

کد خبر: 786922

وب گردی

وب گردی