دکتر ولایتی: جمهوری اسلامی با در اختیار داشتن مراکز متعدد پژوهشی می تواند شناخت مناسبی از منطقه ارائه کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پژوهش های استراتژیک با شناخت دقیق می تواند برای تصمیم گیران در عرصه های منطقه ای و بین المللی بسیار موثر باشند و جمهوری اسلامی و در اختیار داشتن مراکز متعدد پژوهشی در حد عالی می تواند شناخت مناسبی به ویژه از منطقه ارایه کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،رییس مرکز پژوهش های مجلس سوئد در دیدار با دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار خوشحالم به ایران سفر کردم در حوزه موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی مذاکرات ارزشمندی انجام شد و امیدوارم زمینه همکاری بیشتر فراهم شود.

در ادامه دیدار، طرف سوئدی گزارشی از فعالیتهای پژوهشی اعلام کرد و دو طرف در خصوص همکاری های پژوهشی به توافقاتی دست یافتند.

در ادامه دکتر ولایتی ضمن خوش آمدگویی، جایگاه فناوری توسعه دانشگاهی و پژوهشی را بسیار مثبت و ارزنده ارزیابی کرد و گفت: زمینه های همکاری بسیار خوب میان دو کشور به خصوص در زمینه های اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که اطلاعات راهبردی و جدیدی در این حوزه ها می تواند با شناخت بیشتر همکاری های مختلفی با کشور سوئد اتفاق افتد.

دکتر ولایتی در ادامه به تحولات سریع و متعدد در عرصه های بین المللی تاکید و افزود: برخلاف گذشته که عرصه بین الملل موضوعات منطقه ای و ملی را تحت تاثیر قرار بود در حال حاضر شاهد هستیم که موضوعات منطقه ای عرصه بین المللی را تحت تاثیر قرار داده و تحولات در این زمینه به قدری سریع و غیر پیش بینی است که در ضرورت توجه حداکثری پژوهش و مطالعات عمیق در این زمینه به نظر می رسد.

وی با تاکید بر ضرورت پژوهشها خاطر نشان کرد: پژوهش های استراتژیک با شناخت دقیق می تواند برای تصمیم گیران در عرصه های منطقه ای و بین المللی بسیار موثر باشند و جمهوری اسلامی و در اختیار داشتن مراکز متعدد پژوهشی در حد عالی می تواند شناخت مناسبی به ویژه از منطقه ارایه کند.

304/300

کد خبر: 786933

وب گردی

وب گردی