ارتش فیلیپین: تروریست‌ها ۲۰ درصد شهر «مراوی» را در تصرف دارند

ارتش فیلیپین بر این باور است که تروریست‌های وابسته به داعش هنوز کنترل ۲۰ درصد شهر مراوی را در اختیار دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش پیش از این مدعی شده بود که تروریست ها کنترل دو سوم شهر مراوی را در اختیار دارند ولی ارتش فیلیپین امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد این ادعا، اعلام کرده است که تروریست های داعش 20 درصد این شهر را در تصرف خود دارند.

ارتش فیلیپین افزود: با ادامه عملیات نظامی در شهر مراوی، تروریست ها هر روز بخش بیشتری از مناطق تحت تصرف را از دست می دهند.

سخنگوی ارتش فیلیپین 5 ژوئن در سخنانی گفته بود که تروریست ها کمتر از 10 درصد شهر مراوی را در اختیار دارند.

درگیری های خونین برای بازپس گیری شهر مراوی از تروریست های وابسته به داعش در هفته های اخیر ادامه داشته و افزایش تلفات ارتش به یک چالش بزرگ برای دولت تبدیل شده است.

تصرف شهر مراوی توسط داعش شامل ده ها تروریست از کشورهای همسایه و خاورمیانه، نگرانی ها نسبت به افزایش فعالیت های گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا را افزایش داده است.

سخنگوی سفارت آمریکا در مانیل تاکید کرد: نیروهای ویژه آمریکایی در حال کمک به نیروهای مسلح فیلیپین هستند تا به تصرف و اشغال شهر مراوی در جنوب این کشور پایان دهند. این شهر توسط تروریست های وابسته به داعش اشغال شده است.

کمک نظامی آمریکا به فیلیپین در شرایطی است که روابط دو کشور با روی کار آمدن رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین در ماه های گذشته به شدت متشنج بوده است. دوترته مواضعی ضد آمریکایی دارد و بارها قول داده است تا نظامیان آمریکایی را از خاک فیلیپین بیرون کند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 786935

وب گردی

وب گردی