کره شمالی فوری ترین تهدید برای امنیت است

وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که پیشرفت برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی، فوری ترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: پیشرفت برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی، فوری ترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا به شمار می رود.

وی در سخنانی در کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی، یک خطر آشکار و حاضر برای همه است و اقدامات تحریک امیز رژیم کره شمالی که بر اساس قوانین بین المللی، غیر قانونی است، علی رغم تحریم های سازمان ملل هنوز متوقف نشده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: فوری ترین و خطرناک ترین تهدید برای صلح و امنیت در شرایط کنونی، کره شمالی است. کره شمالی به دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی ادامه می دهد.

اوایل ماه جاری، شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها علیه کره شمالی را افزایش داد، پس از آنکه این کشور آزمایش های موشکی جدیدی را انجام داده است. این نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ است که قطعنامه تحریم های کره شمالی به تصویب آمریکا و چین رسیده است.

ماتیس در ادامه هشدار داد: در صورت وقوع جنگ با کره شمالی، تلفات احتمالی زیادی وجود خواهد داشت. در این صورت جنگی به وقوع خواهد پیوست که از سال 1953 میلادی کسی آن را ندیده است و ما باید در صورت لزوم با هر سطحی از نیروی نظامی با این تهدید برخورد کنیم... این یک جنگ بسیار بسیار جدی خواهد بود.

جنگ سه ساله کره که در سال 1953 میلادی به پایان رسید، موجب مرگ بیش از 140 هزار نفر در کره جنوبی شد و بیش از 36 هزار سرباز آمریکایی و یک میلیون غیر نظامی کشته شدند.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده ای را آغاز کرده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 786945

وب گردی

وب گردی