دکتر ولایتی در پاسخ به ایسکانیوز: ایران با سیاست اقتصاد مقاومتی خود را در برابر تحریم های آمریکا مصون کرده است/ تهران آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم های آمریکا به حال ما فرقی ندارد گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست اقتصاد مقاومتی را دردستور کار خود قرار داده است و عملا خود را در قبال این دست اقدامات مصون کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی پس از دیدار با باگونار فرس، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسکانیوز در واکنش به تحریم های جدید سنای امریکا که در دستور کار است و واکنش ایران نسبت به این موضوع گفت: تحریم های آمریکا برای ما تفاوتی نمی کند زیرا هیچ رابطه ای بین ایران و امریکا وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران سیاست اقتصاد مقاومتی را دردستور کار خود قرار داده است و عملا خود را در قبال این دست اقدامات مصون کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از فواید اقتصاد مقاومتی عدم آسیب پذیری آن است. به نظر می رسد یک امتیاز تبلیغاتی است که صهیونیست ها و کشورهای مرتجع منطقه نسبت به آن دنبال آن هستند. این درحالی است که شاهد هستیم درسوریه شکست خورده اند و این پیوند بین نیروهای جشد الشعبی در عراق و از آن طرف نیروهای سوریه در مرز بین این دو کشور یک پیروزی استراتژیک است برای ایران و حلقه مقاومت است.

ولایتی در ادامه گفت: وزارت خارجه عربستان قبل از وقایع تهران اعلام کرد که ایران را به میدان جنگ تبدیل خواهد کرد مشکلی که عربستان داشته است ناپختگی و بی تجربگی آنها در وزارت خارجه بوده است که ناشی از عدم شناخت آنها از منطقه است.

وی اضافه کرد: عربستان نمی تواند امنیت خود را حفظ کند. آنها یک هزینه سنگینی را از بیت المال مسلمین بصورت قرون وسطی انجام داده اند و مدعی شدند یک اتحادی بین کشورهای اسلامی به وجود آورده اند اما شاهد هستیم هنوز شکل نگرفته است و به شکست انجامیده است .آنها نتوانستند این ادعای خود را به اثبات برسانند و هنوز امضای توافق شان خشک نشده بین عربستان و قطر اختلاف پیش می آید و این نشان از بی ظرفیتی عربستان است.

وی در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران هم قطعا این آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد. هرچند که سعودی ها هم ظرفیت و جرات این کار را ندارند و فقط ادعا می کنند و خیلی مواقع پاسخ این ادعاهای ابلهانه خاموشی است.

300/305

کد خبر: 786949

وب گردی

وب گردی