دولت یازدهم برنامه ای برای خروج مسکن از رکود نداشت/دریافت مالیات مسکن تنها به ضرر خریداران است

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان گفت: در این خصوص در دولت یازدهم توجهی به این بازار نشد اما اکنون باید تلاش هایی از سوی دولت کنونی جهت خروج از رکود اتخاذ شود.

ایرج رهبر در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص تاثیر مالیات 10 درصدی بر بازار مسکن گفت: هزینه هایی را که سازندگان مسکن در راستای ساخت و ساز انجام می دهند به طور قطع باعث باعث افزایش نرخ مسکن می شود و آن را از خریداران دریافت می کند.
وی در ادامه بیان کرد: به میزان دریافت مالیات بر روی قیمت مسکن کشیده می شود و در این خصوص می توان گفت که این اقدام تنها به ضرر خریداران مسکن است.
رهبر با بیان اینکه دریافت مالیات از خریداران باعث ایجاد رکود بر مسکن می شود، افزود: با توجه به اینکه مسئولین تلاش های بسیاری را در خصوص خروج مسکن از رکود انجام دادند اما به دلیل پایین بودن قدرت خرید افراد و نیز رکود حاکم در بازار مسکن دریافت مالیات از خریداران باعث تشدید رکود بر بازار مسکن، افزایش هزینه ها و نیز عدم توان خرید مردم می شود.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان به تلاش تولیدکنندگان و انبوه سازان مسکن در راستای حذف مالیات بر مسکن گفت: اقدام برخی از مسئولین در این زمینه تا حدودی با موفقت همراه بود و باعث ایجاد اصلاحیه هایی جهت حذف مالیات پروانه هایی شد که در ابتدای سال 95 تولید شدند لازم به ذکر است که نرخ زمین جزو مواد اولیه محسوب می شود و نباید جزو مالیات به حساب آید.
به گفته وی، بافت های فرسوده نیز با 40 درصد از معافیت های مالیاتی روبرو شدند.
رهبر با اشاره به نقش دولت دوازدهم در بهبود روند معاملات مسکن و نیز خروج آن از رکود گفت: در این خصوص در دولت یازدهم توجهی به این بازار نشد اما اکنون باید تلاش هایی از سوی دولت کنونی جهت خروج از رکود اتخاذ شود.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی برخی مسئولین 2 میلیارد و 500 هزار واحد مسکن خالی از سکنه وجود دارد که براساس محاسبات انجام شده آمار ارائه شده واقعیت نداشت.

401

کد خبر: 786960

وب گردی

وب گردی